Concorde Supersonic Passenger Airliner - by Currell Graphics
This model is a collaboration between designer Erik te Groen and Currell Graphics, and builds into a 1:144 scale replica of Concorde.
Este modelo é uma colaboração entre o designer Erik te Groen e Currell Graphics, e se baseia em uma réplica em escala 1:144 do Concorde.
Model Assembled and Photo by Gilles Rautureau
The Real Thing
"Concorde is among the most attractive and easily recognized aircraft ever built. It is the most successful of the two supersonic transport (SST) types to have entered service, and its graceful shape became a symbol of national pride for the countries that designed and manufactured it. Developed in the 1960s and entering service in 1976, Concorde flew at over twice the speed of sound and could carry its passengers across the Atlantic in as little as three hours. In spite of initial interest by many airlines, only British Airways and Air France eventually bought the planes, with 14 in total entering service.Concorde's reputation as the world's safest passenger plane ended in 2000 when an Air France flight crashed on takeoff, killing all aboard and resulting in the grounding of the Concorde fleet. With safety improvements Concorde returned to service the next year, but rising operating costs and lower passenger numbers following the 9/11 terrorist attacks made it no longer economically viable. In 2003 both British Airways and Air France withdrew Concorde from service, and the surviving aircraft now rest in museums across Europe and North America". - Currell
Concorde, In The Fatidic Day - July 25th, 2000
O Concorde foi um dos aviões mais atraentes e facilmente reconhecíveis já construído. É o mais bem sucedido dos aviões supersônicos de transporte (SST) a ter entrado en serviço, e suas formas graciosas tornaram-se símbolo de orgulho nacional para os países que o projetaram e o fabricaram. Desenvolvido na década de 1960 e entrado em serviço em 1976, o Concordevoava duas vezes mais rápido que a velocidade do som e podia levar seus passageiros através do Atlântico em menos de três horas. Apesar do interesse inicial por muitas companhias aéreas, apenas a British Airways e a Air France, compraram esses aviões. Foram comprados 14 Concordes no total. A reputação do Concorde como o avião de passageiros mais seguro do mundo terminou em 2000 quando um vôo da Air France caiu logo após decolar, matando todos a bordo e resultando na paralisação dos serviços da frota de Concordes. Com melhorias de segurança, o Concorde voltou ao serviço em 2001, mas os custos operacionais crescentes e número baixo de passageiros após os ataques terroristas de 9/11, fizeram com que o Concorde se tornasse economicamente inviável. Em 2003 tanto a British Airways como a Air France retiraram o Concorde de serviço, e a aeronaves que ainda existem agora descansam em museus da Europa e América do Norte. - Currell
I just knew this page and I really liked it. Good job, congrats
ReplyDeleteHello, Hectorjo,
DeleteThanks for the visit and greetings from Brazil!
Mauther