Tuesday, October 2, 2018

Paper Model History Meets Halloween Special - 1953`s Betsy MacCall`s Dress Up Paper Dolls


Betsy McCall dress up paper dolls were announced in April of 1951 and first appeared on the pages of McCall's magazine in May, 1951. McCall's was a monthly American women's magazine, published by the McCall Corporation, that enjoyed great popularity through much of the 20th century, peaking at a readership of 8.4 million in the early 1960s. It was established as a small-format magazine called The Queen in 1873. In 1897 it was renamed "McCall's Magazine — The Queen of Fashion" (later shortened to McCall's) and subsequently grew in size to become a large-format glossy. Starting in May 1951, and lasting until at least 1995, Betsy McCall paper dolls were printed in most issues. Children could cut out the printed dolls and clothing, or for a small fee (10¢ in 1957, 25¢ in 1967) paper dolls printed on cardboard could be ordered. Betsy McCall became so popular that various sized vinyl dolls were produced by Ideal and American Character Dolls.


As "bonecas de vestir", ou "dress up dolls" Betsy McCall foram anunciadas em abril de 1951 e apareceram pela primeira vez nas páginas da revista McCall em maio de 1951. A McCall's era uma revista mensal feminina americana, publicada pela Corporação McCall, que gozava de grande popularidade durante a maior parte do século 20, com uma média de 8,4 milhões de leitoras no início dos anos 1960. Foi criada como uma revista em formato pequeno chamada The Queen, em 1873. Em 1897, foi renomeada para "McCall's Magazine - A Rainha da Moda" (mais tarde encurtada para McCall) e, posteriormente, cresceu em tamanho para se tornar uma revista de grande formato. Começando em maio de 1951, e durando pelo menos até 1995, as bonecas de papel Betsy McCall foram impressas na maioria das edições. As crianças podiam cortar as bonecas e roupas impressas, ou por uma pequena taxa (10 centavos de dolar em 1957, 25 centavos em 1967), bonecas impressas em papelão podiam ser encomendadas. Betsy McCall tornou-se tão popular que várias bonecas de vinil foram produzidos pelas companhias Ideal e American Character Dolls.


Link: Paper.Model.History.Meets.Halloween.Special.1953`s.Betsy.MacCall`s.Dress.Up.Paper.Dolls


More Paper Model History related posts:


Paper Model History - 1924`s German Zeppelin Paper Model - by Ptak Science Books

Paper Model History - Japanese Print Of Family Making A Paper Model - by John Wagenseil

Paper Model History - 1890`s Plymouth Church Paper Model - by R.T. Sperry - via Library Of Congress

A Brief History Of Paper Models In The WW2 - by Philip Koopman, Sr.

No comments:

Post a Comment