In a remarkable collaboration between designers Irawan Cahya P. Parma and Sergey Ivchenko, I present here an impressive paper model of the legendary 1998 Mercedes-Benz CLK GTR, in 1/18 scale.
Originally built to dominate the FIA GT Championship, the CLK GTR was born as a race car and, due to homologation rules, was given a road-legal version, the famous homologation special.
Powered by a mighty 6.9-liter V12 engine, it delivered 612 horsepower and could reach speeds over 320 km/h.
Only 25 street versions were ever produced, making this model a true automotive gem. The first street-legal unit was built in just 128 days, an impressive achievement considering the car’s complexity.
At the time of its release, the CLK GTR was one of the most expensive cars in the world, priced at over US$1.5 million. Today, well-preserved examples can easily fetch more than US$10 million at international auctions.
As if that weren’t enough, there’s also a roadster version, which is even rarer, only six units were ever made. And the most curious part? In performance tests, the roadster actually accelerated from 0 to 100 km/h faster than the original race version.
You will find the model in two formats: PDF and PDO (Pepakura), so you can print the model with the PDF format and use the PDO format as guide, because it can be visualized in 3D.
If you don`t have Pepakura Viewer Free Version yet, the link to download is at the end of this post.
Em uma colaboração de respeito entre os designers Irawan Cahya P. Parma e Sergey Ivchenko, apresento aqui uma impressionante versão em papel, na escala 1/18, do lendário Mercedes-Benz CLK GTR, de 1998.
Criado originalmente para dominar as pistas do FIA GT Championship, o CLK GTR nasceu como carro de corrida e, por exigência do regulamento, ganhou uma versão de rua, o famoso homologation special.
Equipado com um poderoso motor V12 de 6.9 litros, ele entregava 612 cavalos de potência e era capaz de ultrapassar os 320 km/h.
Apenas 25 unidades foram produzidas na versão de rua, tornando esse modelo uma verdadeira joia automotiva. A construção do primeiro exemplar de rua foi concluída em apenas 128 dias, um feito impressionante considerando a complexidade do projeto.
Na época de seu lançamento, o CLK GTR era um dos carros mais caros do mundo, custando mais de US$ 1,5 milhão. Hoje em dia, exemplares bem conservados ultrapassam facilmente a marca dos US$ 10 milhões em leilões internacionais.
Como se não bastasse, existe também uma versão roadster, ainda mais rara — apenas seis unidades foram fabricadas. E o mais curioso: em testes de desempenho, ela se mostrou mais rápida no 0 a 100 km/h do que a própria versão de corrida original.
Você encontrará o modelo em dois formatos: PDF e PDO (Pepakura), então você pode usar o PDF para imprimir as peças e o PDO como guia de montagem, já que com ele você pode visualizar o modelo em 3D.
Se você ainda não tem o programa Pepakura Viewer Versão Gratuíta, o link para baixá-lo se encontra no final deste post.
No comments:
Post a Comment