Spanning four printed pages, this highly detailed paper model of the Honda NSX was created by the talented Mexican designer and model maker Mega8960.
The model is available in two formats: PDF and PDO (Pepakura). You can use the PDF to print the parts, and the PDO file as a building guide, since it allows you to view the model in 3D.
If you haven’t installed the free version of Pepakura Viewer yet, the download link is provided at the end of this post.
Released in 1990, the Honda NSX (sold as the Acura NSX in the United States) is a revolutionary Japanese sports car.
It was the first production vehicle with a full aluminum body and was developed with input from the legendary Ayrton Senna.
The NSX was designed to challenge European supercars by delivering top-tier performance paired with reliability and daily usability, a rare combination among sports cars at the time.
One of Senna’s most notable contributions was in fine-tuning the suspension. After test-driving the car, he recommended increasing the chassis stiffness. Honda followed his advice, resulting in the precise handling that would become a trademark of the NSX.
Offering performance on par with Ferraris but at a much more affordable price and with lower maintenance costs, the NSX changed how the world perceived Japanese cars.
In fact, during the development of the iconic McLaren F1, designer Gordon Murray cited the NSX as a benchmark for ride and handling balance. Not bad for a “regular” road-going sports car.
Ocupando quatro folhas impressas, esta versão em papel muito bem feita do Honda NSX foi criada pelo talentoso designer e modelista mexicano Mega8960.
O modelo está disponível em dois formatos: PDF e PDO (Pepakura). Você pode usar o PDF para imprimir as peças e o arquivo PDO como guia de montagem, já que ele permite visualizar o modelo em 3D.
Caso ainda não tenha o Pepakura Viewer (versão gratuita) instalado, o link para download está disponível ao final deste post.
Lançado em 1990, o Honda NSX (conhecido como Acura NSX nos Estados Unidos) é um esportivo japonês revolucionário.
Foi o primeiro carro de produção com carroceria inteiramente em alumínio e contou com a colaboração do lendário Ayrton Senna durante seu desenvolvimento.
Seu objetivo era claro: superar os supercarros europeus oferecendo desempenho de ponta aliado à confiabilidade e à facilidade de uso no dia a dia, algo raro entre esportivos da época.
Uma das contribuições mais importantes de Senna foi no ajuste da suspensão. Após testar o carro, ele recomendou uma maior rigidez estrutural, e a Honda seguiu seu conselho. O resultado foi uma dirigibilidade refinada, que se tornaria uma das marcas do NSX.
Com desempenho comparável ao de uma Ferrari, mas com preço e manutenção muito mais acessíveis, o NSX mudou a forma como o mundo via os carros japoneses.
Inclusive, durante o desenvolvimento do icônico McLaren F1, o projetista Gordon Murray usou o NSX como referência de dirigibilidade e equilíbrio. Nada mal para um esportivo “comum”, feito para as ruas.
No comments:
Post a Comment