Tuesday, November 21, 2023

GTA V - Somewhere At Vespucci Beach Stand Diorama - by Papermau
Download This Week!

The photo above, which in cinema language "breaks the fourth wall", is the result of illusion, angle, lighting and suggestion. 

"Illusion" because it is simply a sheet folded in half, at a 90 degree angle. 

"Angle" because the positioning of the thumbnail and the camera make all the difference. 

"Lighting" because, as you can see in the two images in this post, the artificial lighting (a common lamp with a "daylight" LED lamp) was positioned on the right side of the stand so that the vehicle's shadow matched the projected shadows through the buildings and objects in the scene, integrating the vehicle into the scene harmoniously. 

And finally, "Suggestion" because that's exactly what it is. Although the background image is "flat", 2D, the conjunction of the three factors above, combined with the fact that I "want" you to believe what your eyes see, causes you to see what I suggest you see. 

Today just two images. Download later this week.

A foto acima, que na linguagem do cinema "quebra a quarta parede", é resultado de ilusão, ângulo, iluminação e sugestão. 

"Ilusão" porque é simplesmente uma folha dobrada ao meio, em um ângulo de 90 graus. 

"Ângulo" porque o posicionamento da miniatura e da câmera fazem toda a diferença. 

"Iluminação" porque, como vocês podem perceber nas duas imagens deste post, a iluminação artificial (um abajur comum com lâmpada de LED "luz do dia") foi posicionada do lado direito do stand para que a sombra do veículo combinasse com as sombras projetadas pelos prédios e objetos do cenário, integrando o veículo ao cenário harmoniosamente. 

E por fim, "Sugestão" porque é isso mesmo. Embora a imagem de fundo seja "chapada", 2D, a conjunção dos três fatores acima, combinados com o fato que eu "quero" que você acredite no que seus olhos vêm, faz com que você veja o que eu sugiro que você veja. 

Hoje apenas duas imagens. Download ainda essa semana.


More Papermau Original Paper Models related posts:








No comments:

Post a Comment