Thursday, September 22, 2022

2014`s Mazda #70 SpeedSource Lola B12/80 Paper Model - by Cutp

This perfect paper model version of the 2014 Mazda #70 SpeedSource Lola B12/80 was created by Japanese designer Cutp and was originally posted on the Pepakura Gallery community. 

After winning nine races in the final year of the Grand-Am Series, Mazda entered two cars (the #70 and the #7) in the inaugural P2 class of the Tudor United Sports Car Championship. 

Following the winning formula for endurance racing and the 24 Hours of Le Mans over the last 10 years, Mazda went with diesel power and a true production-based engine. 

That 450 hp diesel is set inside a Lola B12/80 chassis. All together, the #70 weighs less than a ton. 

To view and print this model you will need Pepakura Viewer Free Version (link at the end of this post). 

When the file opens, you will be asked for a password. Just ignore it and click on the option "open with Pekaura Viewer" that appears right below the password space.

Esta perfeita versão em papel do Mazda #70 SpeedSource Lola B12/80, de 2014, foi criado pelo designer japonês Cutp e foi originalmente postado na comunidade Pepakura Gallery. 

Depois de vencer nove corridas no último ano do Grand-Am Series, a Mazda inscreveu dois carros (o #70 e o #7) na classe inaugural P2 do Tudor United Sports Car Championship. 

Seguindo a fórmula vencedora das corridas de resistência e das 24 Horas de Le Mans nos últimos 10 anos, a Mazda optou pela potência diesel e um verdadeiro motor baseado na produção. 

Esse diesel de 450 cv é colocado dentro de um chassi Lola B12/80. Todos juntos, o #70 pesa menos de uma tonelada. 

Para visualizar e imprimir este modelo você precisará do Pepakura Viewer Versão Gratuíta (link no final deste post). 

Quando o arquivo abrir, vai ser pedido uma senha. Apenas ignore e clique na opção "abra com o Pepakura Viewer" que aparece logo abaixo do espaço de senha.


Link:
2014`s.Mazda.#70.SpeedSource.Lola.B12/80.Paper.Model.by.Cutp


More Paper Models of Racing Vehicles related posts:








No comments:

Post a Comment