Monday, December 13, 2021

The Ephemeral Museum - A Lot Of Papercraft Dioramas In 1/64 Scale
Assembled by Adilson Ramos

Adilson Ramos is a Hot Wheels collector and supporter of the blog. By the way, Adilson is the first and only Brazilian supporter of the blog. 

He kindly sent me some pictures of his work (all the pictures illustrating this post) and I then asked permission to post them on the blog and also asked him to write a few lines for the post. 

Adilson sent me the text below, telling me a little about his hobby, which I believe many collectors and modelers will identify with. 

"My name is Adilson Ramos and I am 42 years old. I'm a 1/64 scale miniature collector. I've been collecting since I was little, but I only realized that I was a collector after I got married, as I already had many miniatures scattered around the furniture in the house. 

So I started looking for the hobby on the internet, which led me to some groups (communities) in the late ORKUT (lol) Years later I started photographing my carts with the intention of cataloging them all in some way, so that I wouldn't buy repeated miniatures (which happens a lot) over time I took pleasure in shooting and wanted the carts to appear to be in a place that looked like real, (but I had no idea how to do this) so I went back to searching the internet and soon came across some dioramas to buy, and also some images that led me to your blog. 

Then I met another hobby that I fell in love with, papercraft. I immediately downloaded a file (a small house with a garage beside it) and took a chance on the assembly, which was a disaster, but on the third attempt it was left standing. 

Then I downloaded other files from the blog and other blogs and websites that you generously share with everyone here. That's why I'm writing to thank you for everything you've done and do for this hobby. 

And I'm very happy to be able to contribute in any way for you to continue this excellent work. May 

God bless you, Mauther. A hug from your new friend, Adilson Ramos" 


"Thank you so much, Adilson, for your friendship, for the beautiful photos and for your support to the blog. 

We'll probably never see each other in person, but it's great to have you as a friend. May God bless you too and all yours!" - Mauther

Adilson Ramos é um colecionador de miniaturas Hot Wheels e apoiador do blog. Aliás, Adilson é o primeiro e único apoiador brasiliero do blog. 

Ele gentilmente enviou-me algumas fotos de seus trabalhos (todas as fotos que ilustram este post) e eu então pedi autorização para postá-las no blog e também pedi para que ele escrevesse algumas linhas para o post.

Adilson enviou-me o texto abaixo, contando um pouco sobre seu hobby, que eu creio que muitos colecionadores e modelistas vão se identificar. 

"Me chamo Adilson Ramos e tenho 42 anos. Sou colecionador de miniaturas na escala 1/64 . Coleciono desde pequeno, mas só me dei conta que era um colecionador depois de casado, pois já tinha muitas miniaturas espalhadas nós móveis da casa. 

Então comecei a procurar pelo hobby na internet, o que me levou a alguns grupos(comunidades) no já falecido ORKUT (rsrsrs) Anos mais tarde comecei a fotografar meus carrinhos na intenção de catalogar a todos de algum modo, para que eu não comprasse miniaturas repetidas( o que acontece muito) com o tempo tomei gosto em fotografar e queria que os carrinhos parecessem estar em um local que parecesse real, (mas não fazia ideia de como fazer isso) então voltei a pesquisar na internet e logo me deparei com alguns dioramas para comprar, e também algumas imagens que me levaram ao seu blog. 

Aí conheci um outro hobby que me apaixonei, o papercraft. De imediato baixei um arquivo (casinha com uma garagem ao lado) e me arrisquei na montagem, que foi um desastre, mas na terceira tentativa ela ficou de pé. Em seguida baixei outros arquivos do blog e de outros blogs e sites que aqui você generosamente compartilha com todos. Por isso escrevo para agradecer por tudo que você fez e faz por esse hobby. 

E fico muito feliz em poder contribuir de alguma maneira para que você continue esse excelente trabalho. 

 Que Deus o abençoe, Mauther. Um abraço de seu novo amigo, Adilson Ramos" 


"Muito obrigado, Adilson, pela amizade, pelas belas fotos e pelo apoio ao blog. Provavelmente nunca nos veremos pessoalmente, mas é muito bom poder chamá-lo de amigo. Que Deus abençoe você também e todos os teus!" - Mauther


About the Ephemeral Museum:

I "am in the paper modeling" since 2005, although I've had contact with paper models from my childhood in the 1970s, via magazines that were sold sporadically in newsagents. I remember magazines with houses to build and dioramas/playsets of airports, western forts, nativity scenes and the like. With the advent of the internet what happened was simply a revival of the papercraft hobby for me and many other people of my generation. Today I am opening a new session here on the blog, the Ephemeral Museum , which is a place where I will show some of the models that I built all these years. I would also like this to be a space where all modelers friends could show their work, so if anyone wants to participate in this "museum", just send photos of your work and a few words, if you want, to the e-mail:

mautherous@gmail.com

All who submit their work will be published, without exceptions.


Eu "estou no papelmodelismo" desde 2005, embora eu já tivesse contato com modelos de papel desde minha infância, nos anos 1970, via revistas que eram vendidas esporadicamente em bancas de jornal. Lembro que haviam revistas com casas para montar e dioramas/playsets de aeroportos, fortes-apache, presépios e coisas do tipo. Com o advento da internet o que houve foi simplesmente um renascimento do hobby do papelmodelismo para mim e muitas outras pessoas de minha geração. Hoje eu estou inaugurando uma nova sessão aqui no blog, o Ephemeral Museum, que é um lugar aonde irei mostrar alguns dos modelos que eu construí em todos estes anos. Também gostaria que esse fosse um espaço aonde todos os amigos modelistas pudessem mostrar seus trabalhos, sendo assim, se alguém quiser participar deste "museu", basta mandar fotos de seu trabalho e algumas palavras para o e-mail abaixo:

mautherous@gmail.com

Todos que enviarem seus trabalhos serão publicados, sem exceções.


More The Ephemeral Museum related posts:

The Ephemeral Museum - An Ancient Ship Papercraft - by Papermau

The Ephemeral Museum - 1957`s Chevy Monster 4X4 Paper Model - by James Catalano

The Ephemeral Museum - Sherman "Fury" M4A3E8 Tank Paper Model - Assembled by Tim Crowe

The Ephemeral Museum - Yamaha YZF-R1 Motorcycle Paper Model - Assembled by Matheus Tarsis Fernandes




1 comment:

  1. Olá Mauther fico feliz de ter contribuído de alguma forma com seu blog, agradeço o espaço cedido para postar minhas humildes fotos, e que você tenha muita saúde para continuar com esse maravilhoso trabalho que proporciona a alegria de muita gente, mais uma vez parabéns e que Deus o abençoe grandemente.

    ReplyDelete