Sunday, November 28, 2021

Easy-To-Build Marionettes Papercraft For Kids - Robot And Airplane
by Aya Honda

These puppets of a robot and a flying fox were created by Japanese designer Aya Honda, exclusively for Canon website.

The idea is to use the toilet paper tube as the "body" for the puppets, but in times of pandemic this method is not recommended.

However, if you print on paper with a weight of 100 grams or more, frame reinforcement is not necessary.

If you print on standard paper, you can reinforce it by pasting it onto cardboard, the kind used in cereal boxes or shoe boxes.

You can do various poses by moving the control rod! Toe weighting can be done by attaching a bottle cap or a metal clip.

Estes marionetes de um robô e uma raposa aviadora foram criados pela designer japonesa Aya Honda, exclusivamente para o site da Canon.

A idéia é que se use o tubo do papel higiênico como "corpo" para os fantoches, mas em tempos de pandemia não é recomendável usar esse método.

De qualquer forma, se você imprimir em papel de gramatura igual a 100 gramas ou superior, o reforço na estrutura não será necessária.

Se você imprimir em papel padrão, pode reforçá--lo colando-o em papel cartão, do tipo usado em caixas de cereais ou de sapatos.

 Você pode fazer várias poses movendo a haste de controle! O peso na ponta do pé pode ser feito colocando uma tampa da garrafa ou um clipe de metal.




Link:
Easy.To.Build.Marionettes.Papercraft.For.Kids.Robot.And.Airplane.by.Aya.Honda




No comments:

Post a Comment