Tuesday, June 15, 2021

A Dutch Neo-Renaisance Townhouse Paper Model - by Herbert Verhey

This beautiful miniature paper model of a Dutch house in a Neo-Renaissance style in 1/200 scale was created by the designer and modeler Herbert Verhey, from Bali, Indonesia. Mr. Hervey kindly emailed me the template and gave me permission to post it on the blog. I then asked him to write some lines for the post and you can read them below: 

"Back in the day, my dad used to bring home paper-models from his business trips. A4 cards with aircraft and cars. These were such a pleasure to make that I kept making paper-models, even during my student days. When I later had children myself, I made many paper-models with them with great pleasure, including those from the papermau blog. 

They still cherish the models that survived the time. I also constructed some new paper-models for them, using construction drawings and pictures as a source, to make it as realistic as possible. One such paper-model is this 19 century Rotterdam townhouse. I updated it with a few more details and added some instructions, and hope others will enjoy this paper-model as much as we did. 

Looking forward hearing from you, 

With kind regards from Bali!" 

Herbert Verhey 

Seminyak (Bali)

Este belo modelo de papel em miniatura de uma casa holandesa em estilo neo-renascentista na escala 1/200 foi criada pelo designer e modelista Herbert Verhey, de Bali, Indonésia. O Sr. Hervey gentilmente enviou-me via e-mail o modelo e deu-me autorização para publicá-lo no blog. Eu pedi então que ele escrevesse algumas linhas para a postagem e você pode lê-las abaixo: 

"Antigamente, meu pai costumava trazer modelos de papel para casa de suas viagens de negócios. Cartões A4 com aviões e carros. Foi um prazer tão grande fazer que continuei fazendo modelos de papel, mesmo durante meus dias de estudante. Mais tarde, quando eu mesmo tive filhos, fiz muitos modelos de papel com eles com grande prazer, incluindo os do blog papermau. 

Eles ainda valorizam os modelos que sobreviveram ao tempo. Também construí alguns novos modelos de papel para eles, usando desenhos de construção e imagens como fonte, para torná-los o mais realistas possível. Um desses modelos de papel é esta casa geminada de Rotterdam do século XIX. Eu o atualizei com mais alguns detalhes e adicionei algumas instruções, e espero que outros gostem deste modelo de papel tanto quanto nós. 

Estou ansioso por ouvir o que vocês acham, 

Com os melhores cumprimentos de Bali!" 

Herbert Verhey 

Seminyak (Bali)


Link:
A.Dutch.Neo.Renaisance.Townhouse.Paper.Model.by.Herbert.Verhey

1 comment: