Saturday, December 8, 2018

Christmas Time - The Great Christmas Papercraft Collection
by Paper Pino


All these beautiful Christmas themed papercrafts were created by Italian oceanographer Giuseppe Civitarese, aka, Pino. Pino says: - "I am an oceanographer, and in my second life I am a card models builder and designer. My passion for paper modelling began in 2000, when I decided to build a paper castle for my little nephew Matteo. Later, Matteo never built any paper model. On the other hand, since then I've never abandoned this hobby. My specific interest is in designing paper automata, and terrestrial and celestial globes from digital replicas of antique maps." - Thanks to my friend Jo Kizinger, from USA, for more one nice find!


Todos estes lindos papercrafts temáticos de Natal foram criados pelo oceanógrafo italiano Giuseppe Civitarese, aka Pino. Pino diz: - "Eu sou um oceanógrafo, e em minha segunda vida eu sou um construtor e designer de modelos de cartões. Minha paixão pela modelagem de papel começou em 2000, quando decidi construir um castelo de papel para meu sobrinho Matteo. Matteo nunca montou nenhum modelo de papel. Por outro lado, desde então, nunca abandonei esse hobby. Meu interesse específico está em projetar autômatos de papel e globos terrestres e celestes a partir de réplicas digitais de mapas antigos. " - Obrigado ao meu amigo Jo Kizinger, dos EUA, por mais um belo achado!


Link: Christmas.Time.The.Great.Christmas.Papercraft.Collection.by.Paper.Pino


More Christmas Paper Models and Projects related posts:

Christmas Time - Christmas Decoration With Paper Toys - Paper Toys De Natal

German Heat Carousel Paper Model - by Kallboys - Carrossel Movido À Calor

Christmas Time - Spanish Vintage Crib - Cuadros Del Rosario - by Antonio Garcia - via Paper Model Kiosk

Christmas-Tree Ornaments - by Canon - Enfeites De Árvores Natal

No comments:

Post a Comment