Thursday, August 11, 2011

Albatros DrII WWI Plane - by Paper Inside - Avião da Primeira Guerra

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

The Albatros DrII was a German prototype single-seat fighter triplane, the sole example of which flew in the spring of 1918. It was similar in many respects to the D.X biplane, employing amongst other features the same 145 kW (195 hp) Benz Bz.IIIbo engine and twin 7.92 mm (.312 in) machine guns.
The three pairs of wings were sharply staggered, braced by broad I-struts and shared parallel chords. All three pairs were equipped with ailerons, linked by hinged struts.

My name is Claudio Dias, I’m from Brazil and I love to create things!
How wonderful was that day I knew about paper models! When I was a kid, I used to build lots of paper models that came inside magazines. And now, a friend brought me a Formula One model! Wow!I built three Formula One cars and I thought: “What if I design my own models?” - Mr. Claudio Dias, Paper Inside Designer

Com vários aperfeiçoamentos sobre o limitado Albatros DI, o Albatros DII foi um dos melhores caças de sua época, sendo usado por ases como Oswald Boelcke e Manfred von Richthofen. Oferecia boa visibilidade (corrigindo um problema do DI), graças ao recorte e rebaixamento da asa superior, permitindo que o piloto olhasse sobre a asa. Muito popular entre os pilotos, continuou em operação até o final de 1916, mesmo após a entrada de seu sucessor DIII.

Meu nome é Cláudio Dias, eu sou brasileiro e adoro criar coisas!
Que maravilhoso foi o dia em que eu descobri o papelmodelismo! Quando eu era criança, eu costumava montar vários modelos de papel que vinham em revistas. E agora, um amigo trouxe-me um modelo de Fórmula Um. Eu montei três modelos e então pensei: - E se eu desenhasse meus próprios modelos? - Sr. Cláudio Dias, Designer do Paper Inside

Link: Albatros.DrII.WWI.Plane.by.Paper.Inside

If you like this post, please rank it on Google - It`s free.
Se você gostou deste post, por favor vote no Google +1. Não custa nada e melhora o ranking do Papermau na busca do Google.

No comments:

Post a Comment