|
The Real Thing - 1970 |
Created by the great
Brazilian designer and modeler Ronaldo M, this is the
Chevrolet Opala Coupe Special 1970/71, in a
stunning paper version,
full of details in
1/25 scale. - The
Chevrolet Opala was a
mid-size car sold by
General Motors do Brasil from
1969 to 1992. It was
derived from the
German Opel Rekord Series C and
Opel Commodore Series A, but used
USA-sourced engines,
two four-cylinder engines: the
Chevrolet 153 4-cylinder from
Chevy II/Nova which later got a new crankshaft and cylinders changing its size to
151 (usually mistaken for the
Pontiac Iron Duke engine), and the
six-cylinder 250 from the contemporary line of
North American car/light truck production.
GM manufactured about
one million units including the Opala sedan, Opala Coupé, and the
station wagon variation, the Opala Caravan. It was replaced by the
Chevrolet Omega in
1992, also an
Opel spinoff. It was the
first passenger car built by
GM in Brazil, they previously only built light trucks. It was
used by the
Brazilian Police for many years. The
military dictatorship issued Opalas to its agents through the 1970s. Its
reliability and easy maintenance made the
Opala the choice of many
taxi drivers and was also
popular on racetracks. -
Wikipedia
Criado pelo
grande modelista e designer brasileiro Ronaldo M, este é o
Chevrolet Opala Coupe Special modelo 1970/71 em uma
brilhante versão em papel,
cheia de detalhes, na
escala 1/25. - O
Chevrolet Opala foi o
primeiro automóvel de passeio fabricado pela General Motors no Brasil, tendo sido
produzido de 1968 a 1992. Seu projeto
demorou cerca de dois anos, sendo apresentado na abertura do
VI Salão do Automóvel de São Paulo de 1968, já como linha
1969. A fórmula do
Opala combinava a
carroceria alemã do Opel Rekord C/Opel Commodore A, fabricado de 1966 a 1971, à
mecânica norte-americana do Chevrolet Impala. Ao longo de seus
23 anos e cinco meses de produção contínua, passou por diversos
aprimoramentos mecânicos e modificações estéticas. Durante o período em que esteve em produção, foram oferecidas paralelamente
duas opções de motores ao Opala:
4 ou 6 cilindros, tanto para as versões básicas, quanto luxuosas ou esportivas. Todos os
motores usados no Opala foram derivados de
motores da Chevrolet norte-americana. O
carro foi por um longo período e ainda continua sendo objeto de desejo de muitos brasileiros, por ser um
carro confiável, potente, com
ótimo torque,
confortável e luxuoso. A fama do
Opala o levou para a
parições em
diversos setores da cultura brasileira, como filmes, novelas, séries, livros, etc… -
Wikipedia
Link: Chevrolet.Opala.Coupe.Special.1970.71.Paper.Model.by.Ronaldo.M
More Paper Models of Cars and Vehicles related posts:
1905`s German Bus Blumenbrett - by Bastelbogen Online
Vintage 12 Cylinders Paper Car - by Agence Eureka
1932 Ford Station Wagon - by Daytona Mag - Assembled by Dented Rick
Six Vintage Paper Cars - by Kaukapedia - Seis Carros Antigos