Mr. Patrick Pasques, great
French designer, made this very beautiful and detailed model of a
Bugatti Type 32 and generously share it in his page.
The Bugatti Type 32, commonly called the
Tank de Tours, was a streamlined racing car built in
1923. Four examples were made, each with a 2.0 L (1991 cc/121 in³) straight-8 engine based on that in the Type 30.
"The Tank" finished third in the
ACF Grand Prix that year. This was the first
Bugatti to be fitted with roller-bearing big ends in order to improve the bottom-end reliability (
Bugatti was rather later than most manufacturers in the incorporation of a fully pressurised oil system, preferring a splash "spit and hope" delivery method). The
Type 32 also broke new ground (for a racing Bug) by using a three-speed and reverse transaxle unit, the exceptionally short wheelbase and long straight-8 engine making a conventional gearbox difficult to accommodate. It also heralded an embrionic hydraulic front brake actuation. -
Wikipedia
O Sr. Patrick Pasques, grande designer
francês, fez este belo e detalhado modelo do
Bugatti Type 32, e gentilmente compartilha essa pérola em seu site.
Em 1923 os Projetos de
Ettore Bugatti já eram admirados por sua elegância e estilo, o
32 surgiu como uma espécie de choque. Era diferente de qualquer outra coisa dos concorrentes da época, sua aparência foi referida a de um
"Tanque".

O perfil do
Type 32 tinha alguma semelhança com o
Laboratoire Voisin, Uma vez que também imitava uma seção da asa de uma aeronave. Era mais poderoso do que seu rival. O carro era um projeto avançado, com freios hidráulicos dianteiros.
Quatro
Type 32 foram inscritos para o
Grande Prêmio da França em 1923, onde apenas um chegou ao final conduzido pelo piloto alemão
Ernst Friderich, terminando a corrida na terceira posição. Até o final do ano, o modelo foi Substituído pelo
Type 35, que passou a dominar as corridas de Grand Prix. -
Wikipedia
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