Sunday, September 25, 2011

Goodyear Blimp - by Carrera For Fun - Zeppelin da Goodyear

New model by Carrera For Fun: a Zeppelin!

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The Real Thing
The Goodyear Blimp is the collective name for a fleet of blimps operated by Goodyear Tire and Rubber Company for advertising purposes and for use as a television camera platform for aerial views of sporting events. Goodyear began producing airship envelopes in 1911 and introduced its own blimp, The Pilgrim, in 1925.
The blimps are filled with helium. The helium is maintained under low pressure, so small punctures do not pose serious consequences for the blimp. In fact, one inspection element of the blimps is to look into the envelope for pinpoints of light which are indicative of small holes. The blimps have infrequently been hit by small-arms fire from the ground.[citation needed] Also, birds can hit blimps and make small beak holes. These incidents have not resulted in any serious consequences to the blimp or its crew.
The Goodyear blimps are non-rigid (meaning their shape is not maintained by a rigid internal structure) dirigibles (directable/steerable airships). However, the term dirigible is seldom used in connection with blimps, being associated more with the great rigid airships of the past. Inside their exterior envelope, the Goodyear blimps are equipped with gas bladders. As the blimp ascends or descends, the internal bladders expand or contract to compensate for density changes and to maintain uniform pressure in the envelope. - Wikipedia


PhotobucketO tamanho do envelope, nome técnico da estrutura inflada, impressiona. Diferente dos imensos dirigíveis alemães, como o Zeppelin, que inclusive tinham vôos regulares para o Rio de Janeiro, os atuais dirigíveis são inflados com o hélio, mais seguro que o hidrogênio, usado pelos alemães. O hélio não é inflamável, entre outras qualidades físicas. O dirigível Ventura é impulsionado por duas hélices com motores de 180 hp cada um.
Sua velocidade de cruzeiro fica em torno de 40 nós, mais ou menos 70 km/h. A sensação é de tranqüilidade total. O balanço é para frente ou para trás, dependendo da necessidade de aumentar a velocidade, subir ou descer. O barulho escutado surge dos motores, abafados pelos fones para comunicação entre o piloto e os passageiros.
Os dirigíveis atualmente são considerados como as aeronaves mais seguras existentes, mesmo que os motores parem, funcionará como um balão, aliás, o nome dirigível vem exatamente do fato de poder ser controlado por lemes e ter motores. - 360graus.terra.com.br/esportesaereos

Link: Goodyear.Blimp.Carrera.by.For.Fun

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