|
Model Assembled and Photo by Hiperfanauto |
|
The Real Thing |
More one great model by Brazilian motoring site Hiperfanauto! The Willys Aero was a
line of passenger cars manufactured first by
Willys-Overland and later by
Kaiser-Willys Corporation from
1952 through 1955. The
father of the Aero was Clyde Paton, former
engineer for Packard Motor Car Company. The
Eagle and Lark models were built from
1952 to 1954. A
Wing model was available only in 1952, a
Falcon model in 1953, and a
taxicab in very limited production in 1953 and 1954. The
Ace was the
only model built through all U. S. production.
1955 saw two new models,
the two- and four-door Ace sedans (renamed Custom shortly into the production run) and two-door hardtop Bermuda. Production in the U.S.A
. ended that year as Henry J. Kaiser decided to give up the Kaiser and Willys Aero lines and concentrate solely on Jeeps. A total of
91,377 Aeros were built in Toledo. Production was moved to Brazil from 1960 to 1971 with Aero, 2600, Itamaraty, and Executivo models. (
The Willys Aero was sold through Ford do Brasil dealerships until production ceased where the US Ford Maverick replaced the Aero.) 116,967 were built. -
Wikipedia
|
1972`s Brazilian Aero Willys Itamaraty |
Mais um belo modelo do ótimo site de automobilismo Hiperfanauto! Aero Willys foi um automóvel sedan fabricado pela Willys Overland do Brasil entre 1960 e 1971. O
Aero Willys brasileiro foi lançado em 25 de março de 1960, mas
seu projeto vinha sendo discutido na montadora brasileira desde 1958. O
Aero Willys era um carro herdado de um
projeto americano que havia sido desativado por insucesso. Lá as versões desse automóvel eram conhecidas como
Aero-Ace, Aero-Eagle, Aero-Wing, Bermuda (um cupê duas portas), fabricados pela Willys Overland dos EUA, com os componentes mecânicos dos Jeep Willys. Em 1961 a diretoria da Willys Overland do Brasil tomou a decisão de inovar completamente o
Aero Willys e torná-lo um carro inteiramente novo, com estilo próprio e linha inédita no catálogo internacional.
Em julho de 1963 era lançado o Aero Willys 2600, o
primeiro carro genuinamente brasileiro. As primeiras peças, como os primeiros carros
eram inteiramente feitas à mão. O sucesso foi imediato, tanto que em
1966 foi lançado uma nova versão mais luxuosa batizada de Itamaraty, também chamado de
Palácio sobre Rodas. O
Itamaraty vinha equipado com acessórios a época sofisticados como bancos de couro e ar condicionado. Em
1967, foi lançada a
Itamaraty Executivo, a primeira limusine fabricada em série no Brasil. -
Wikipedia
Link: Aero.Willys.Brazilian.Paper.Car.by.Hiperfanauto
More Brazilian Paper Cars and Vehicles related posts:
1970`s Dodge Polara Paper Car - by Hiperfanauto
Gurgel - Brazilian Cars - by Papelmod - Carros Brasileiros - Gurgel
Brazilian Volkswagen Passat 72 - by Paper Slot Car
Brazilian Volkswagen SP2 Paper Car - by Ronaldo M