On the website of Japan's Ministry of Infrastructure, the Kasumigaura Dousui project is presented a water transfer system that channels water from the Naka River to Lake Kasumigaura through a network of tunnels and pumping stations.
The goal is to improve the lake’s water quality and ensure a stable water supply for the region.
To better illustrate the project, the website offers a detailed papercraft model of the Naka Pumping Station, an essential part of the system.
The model replicates both the building where the water pumps are installed and its interior, along with the underground tunnel that connects the station to the Naka outfall, located on the riverbank.
The diorama allows users to remove parts of the soil and outer walls, revealing the internal structure of the facility.
Additionally, the website provides three simpler pop-up paper models that depict different stages of water pumping and transfer between the Naka River, the Sakura River, the Tone River, and Lake Kasumigaura.
A more complex papercraft model of a Tunnel Boring Machine (TBM) is also available. This machine is used for underground tunnel excavation, simultaneously digging and reinforcing tunnels to reduce the risk of collapse.
TBMs are widely used in subway construction, underground highways, and water supply projects like Kasumigaura Dousui.
The model faithfully reproduces the internal structure of the machine, and the website mentions that even experienced modelers take around four hours to complete the assembly.
Lake Kasumigaura, located about 60 km northeast of Tokyo in Ibaraki Prefecture, is the second-largest lake in Japan.
It consists of the main body, Nishi-ura, and two smaller lakes, Kita-ura and Sotonasaka-ura, interconnected by rivers. Historically, Kasumigaura was a deep marine bay that gradually transformed into a freshwater lake due to river sedimentation and tectonic subsidence that began in the Tertiary period.
In 1963, the construction of a seawater gate for desalination led to a decline in water quality, negatively affecting the region’s traditional fishing industry.
Today, the lake serves multiple functions, including fishing, irrigation, tourism, recreation, and water supply for the prefectures of Ibaraki, Chiba, and Tokyo.
Approximately 83% of its water is used for agriculture, 13% for local industry, and 4% for public consumption.
No site do Ministério da Infraestrutura do Japão é apresentado o Kasumigaura Dousui, um projeto de transferência de água do Rio Naka para o Lago Kasumigaura, utilizando um sistema de túneis e estações de bombeamento.
O objetivo é melhorar a qualidade da água do lago e garantir o abastecimento hídrico da região.
Para ilustrar melhor o projeto, o site disponibiliza um detalhado papercraft da Naka Pumping Station, que faz parte do sistema.
O modelo reproduz tanto o edifício onde estão instaladas as bombas d'água quanto seu interior e o túnel subterrâneo que conecta a estação ao escoadouro Naka, localizado às margens do rio.
O diorama permite remover partes do solo e das paredes externas, revelando a estrutura interna da instalação.
Além disso, há três modelos de papel mais simples, no estilo pop-up, que representam as diferentes etapas do bombeamento e transposição de água entre o Rio Naka, o Rio Sakura, o Rio Tone e o Lago Kasumigaura.
O site também disponibiliza um papercraft complexo de uma máquina tuneleira (TBM – Tunnel Boring Machine), utilizada na escavação de túneis subterrâneos. Esse equipamento escava e reforça túneis simultaneamente, reduzindo o risco de desmoronamento.
As TBMs são amplamente empregadas em metrôs, rodovias subterrâneas e projetos de abastecimento hídrico, como o Kasumigaura Dousui.
A estrutura interna da máquina é reproduzida no modelo, e o site menciona que até mesmo modelistas experientes levam cerca de quatro horas para concluir a montagem.
O Lago Kasumigaura, localizado a cerca de 60 km a nordeste de Tóquio, na província de Ibaraki, é o segundo maior lago do Japão.
Ele é composto pelo corpo principal, Nishi-ura, e por dois lagos menores, Kita-ura e Sotonasaka-ura, interligados por rios. Historicamente, o Kasumigaura era uma baía marinha profunda, que se tornou um lago de água doce devido ao assoreamento dos rios e à subsidência tectônica iniciada no período Terciário.
Em 1963, a construção de uma comporta marítima para dessalinização afetou negativamente a qualidade da água, impactando a pesca tradicional.
Atualmente, o lago desempenha diversas funções, como pesca, irrigação, turismo, lazer e abastecimento de água para as prefeituras de Ibaraki, Chiba e Tóquio.
Aproximadamente 83% da água é destinada à agricultura, 13% à indústria local e 4% ao consumo público.
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