Occupying eleven printed sheets and with detailed and well-illustrated assembly instructions, this is the paper model on an approximate scale of 1/24 of the Macchi M.C.72 experimental aircraft, a creation by Japanese designers P.Model and K.Kiyonaga exclusively for the website from Canon.
The Macchi M.C.72 experimental aircraft is notable for its contribution to aviation history, especially during the 1930s.
Developed by Macchi Aeronautica, the M.C.72 made its first flight on March 10, 1933. It was flown by Italian aviator Francesco Agello during his attempts to break speed records in 1934.
Agello was an experienced pilot in the Regia Aeronautica, the Italian air force, and was selected to command the M.C.72 due to his skill and experience in high-performance flying.
His remarkable feat of setting the world speed record for seaplanes with the M.C.72 cemented his position in aviation history.
In 1934, he set a world speed record for seaplanes, reaching 709.2 km/h. After this feat, the plane was dismantled in 1935.
The M.C.72 incorporated advanced materials for its time, such as duralumin and plywood, resulting in a light and aerodynamic design. It featured a thin wing and a streamlined fuselage, features that contributed to its exceptional performance at speed.
Powered by a V12 Napier Lion VIIA engine, the plane boasted advanced technology, including supercharger compressors, which boosted its speed to remarkable levels.
The Macchi M.C.72 left a significant legacy in the history of aviation, standing out for its technical achievements and contributions to the development of high-speed aircraft.
Ocupando onze folhas impressas e com instruções de montagem detalhadas e bem ilustradas, este é o modelo de papel na escala aproximada de 1/24 do avião experimental Macchi M.C.72, uma criação dos designers japoneses P.Model e K.Kiyonaga exclusivamente para o site da Canon.
O avião experimental Macchi M.C.72 é notável por sua contribuição à história da aviação, especialmente durante os anos 1930.
Desenvolvido pela Macchi Aeronautica, o M.C.72 fez seu primeiro voo em 10 de março de 1933. Ele foi pilotado pelo aviador italiano Francesco Agello durante suas tentativas de quebrar recordes de velocidade em 1934.
Agello foi um piloto experiente da Regia Aeronautica, a força aérea italiana, e foi selecionado para comandar o M.C.72 devido à sua habilidade e experiência em voos de alta performance.
Sua notável proeza de estabelecer o recorde mundial de velocidade para hidroaviões com o M.C.72 cimentou sua posição na história da aviação.
Em 1934, estabeleceu um recorde mundial de velocidade para hidroaviões, atingindo 709,2 km/h. Após esse feito, o avião foi desmantelado em 1935. O M.C.72 incorporou materiais avançados para sua época, como duralumínio e madeira compensada, resultando em um design leve e aerodinâmico.
Ele apresentava uma asa fina e uma fuselagem aerodinâmica, características que contribuíram para seu desempenho excepcional em velocidade.
Equipado com um motor V12 Napier Lion VIIA, o avião possuía tecnologia avançada, incluindo compressores de superalimentação, que impulsionavam sua velocidade a níveis notáveis.
O Macchi M.C.72 deixou um legado significativo na história da aviação, destacando-se por suas conquistas técnicas e contribuições para o desenvolvimento de aeronaves de alta velocidade.