This paper model in 1/35 scale of a Volkswagen Draisine was created by the talented team of designers at Paper Diorama in Italy.
The entire model occupies three printed sheets, including the stand, and although there are no instructions, assembly is very easy and intuitive.
With the end of the Second World War, the railway structure left by the III Reich (Reichsbahn) began to be managed by the occupation forces in their respective areas of occupation, each in their own way.
But later, on the western side of Germany, after the unification of these structures and after the creation of the Federal Republic of Germany, the DB – Deutsche Bundesbahn — German Federal Railway — emerged on September 7, 1949.
Over many years, these railways used a variety of vehicles, including converted Kombis (vans) and other vehicles equipped with air-cooled VW Boxer engines.
These vehicles were adapted to meet the specific needs of railways, performing different functions, such as freight transport, maintenance and track inspection.
Kombis, known for their versatility, were often modified to meet railway requirements, providing mobility and carrying capacity.
Air-cooled VW Boxer engines were popular due to their simplicity and robustness, characteristics important for railway operating conditions.
These vehicles played essential roles in the German railway infrastructure, contributing to operational efficiency and proper maintenance of railway lines.
However, over time many of these vehicles were gradually replaced by more modern and specialized solutions as rail technology evolved.
Este modelo de papel na escala 1/35 de uma Volkswagen Draisine foi criado pela talentosa equipe de designers do site Paper Diorama, da Itália.
O modelo todo ocupa três folhas impressas, incluindo o stand e, apesar de não haver instruções, sua montagem é bem fácil e intuitiva.
Com o do término da Segunda Grande Guerra, a estrutura ferroviária deixada pelo III Reich (Reichsbahn) passou a ser gerida pelas forças de ocupação em suas respectivas áreas de ocupação, cada um a seu modo.
Mas depois, no lado ocidental da Alemanha, após uma unificação destas estruturas e depois da criação de República Federativa da Alemanha, surgiu, em 7 de setembro de 1949, a DB – Deutsche Bundesbahn — Ferrovia Federal Alemã.
Ao longo de muitos anos, essas ferrovias utilizaram diversos veículos, incluindo Kombis (furgões) convertidas e outros veículos equipados com motores VW Boxer arrefecidos a ar.
Esses veículos eram adaptados para atender às necessidades específicas das ferrovias, desempenhando diferentes funções, como transporte de carga, manutenção e inspeção de trilhos.
As Kombis, conhecidas por sua versatilidade, eram frequentemente modificadas para atender aos requisitos ferroviários, proporcionando mobilidade e capacidade de carga.
Os motores VW Boxer arrefecidos a ar eram populares devido à sua simplicidade e robustez, características importantes para as condições de operação nas ferrovias.
Esses veículos desempenharam papéis essenciais na infraestrutura ferroviária alemã, contribuindo para a eficiência operacional e a manutenção adequada das linhas férreas.
No entanto, ao longo do tempo, muitos desses veículos foram gradualmente substituídos por soluções mais modernas e especializadas, à medida que a tecnologia ferroviária evoluía.