This old paper model of a Republic F-84G Thunderjet fighter plane was originally published in the 1950s by the French publisher Marabout in the 44th edition of the Marabout Junior magazine for children and teenagers.
On the template, you can read the name of the author, Hermany, and knowing that the first volume of Marabout Junior was published in 1954, I would venture to say that this model was published between 1956 and 1957.
Initially, the volumes of the Marabout Junior collection included a "paper contraption for cutting and assembling," and each volume featured an educational supplement titled "Marabout Researcher." A total of 352 titles were published for the first series from 1954 to 1971.
The Republic F-84G Thunderjet was a variant of the F-84 Thunderjet jet fighter aircraft manufactured by Republic Aviation Corporation in the United States.
It was primarily used during the Korean War. The Republic F-84 Thunderjet was first manufactured in 1947.
During the Korean War, the F-84G played a significant role in ground attack missions against enemy targets. It also provided escort for bombers on their destructive missions.
The aircraft was known for its ruggedness and reliability in combat conditions. The Republic F-84G Thunderjet played a significant role in military aviation history, providing crucial air support during the Korean War and demonstrating important technological advancements at that time.
Three interesting facts about the Republic F-84G Thunderjet:
Speed Record: The F-84 Thunderjet set a world speed record in 1946 when American pilot Paul W. Tibbets Jr. flew the aircraft at an average speed of 1,080 km/h (671 mph) in a closed circuit of 3 km (1.86 miles) during a competition.
Controversial Ejector Seat Design: The F-84 Thunderjet was one of the first jet planes to incorporate an ejection seat. However, the initial design of the ejection seat was considered unsafe and resulted in several fatalities. It was only in later versions that the design was improved and became more reliable.
Role in Soviet Jet Fighter Development: During the Cold War, the Soviet Union managed to obtain some F-84 Thunderjet aircraft through espionage. Soviet engineers carefully studied the Thunderjet's design and performance characteristics, which directly influenced the development of their own jet fighters, such as the Mikoyan-Gurevich MiG-15.
Este modelo de papel antigo de um avião de combate Republic F-84G Thunderjet foi originalmente publicado na década de 1950 pela editora francesa Marabout, na edição 44 da revista infanto juvenil Marabout Junior.
No template pode-se ler o nome do autor, Hermany e por saber que o primeiro volume da Marabout Junior foi publicado em 1954, arrisco dizer que o este modelo foi publicado entre 1956 e 1957.
No início, os volumes da coleção Marabout Junior incluíam uma "engenhoca de papel para recortar e montar", e cada volume incluía um complemento didático intitulado “Pesquisador Marabout”. Foram publicados 352 títulos para a primeira série de 1954 a 1971.
O Republic F-84G Thunderjet foi uma variante do avião de combate a jato F-84 Thunderjet fabricado pela Republic Aviation Corporation nos Estados Unidos. Foi usado principalmente durante a Guerra da Coréia.
O Republic F-84 Thunderjet foi fabricado pela primeira vez em 1947. Durante a Guerra da Coreia, o F-84G desempenhou um papel importante em missões de ataque contra alvos terrestres inimigos.
Ele também fornecia escolta para bombardeiros em suas missões destrutivas. A aeronave era conhecida por sua robustez e confiabilidade em condições de combate.
O Republic F-84G Thunderjet desempenhou um papel significativo na história da aviação militar, fornecendo suporte aéreo crucial durante a Guerra da Coreia e demonstrando avanços tecnológicos importantes na época.
Três curiosidades sobre o Republic F-84G Thunderjet:
Recorde de velocidade: O F-84 Thunderjet estabeleceu um recorde mundial de velocidade em 1946, quando o piloto americano Paul W. Tibbets Jr. voou a aeronave a uma velocidade média de 1.080 km/h (671 mph) em um circuito fechado de 3 km (1,86 milhas) durante uma competição.
Projeto polêmico do assento ejetável: O F-84 Thunderjet foi um dos primeiros aviões a jato a incorporar um assento ejetável. No entanto, o projeto inicial do assento ejetável foi considerado inseguro e resultou em várias fatalidades. Foi apenas nas versões posteriores que o projeto foi aprimorado e tornou-se mais confiável.
Papel no desenvolvimento dos caças a jato soviéticos: Durante a Guerra Fria, a União Soviética conseguiu obter alguns exemplares do F-84 Thunderjet, que foram adquiridos por meio de espionagem. Os engenheiros soviéticos estudaram cuidadosamente o projeto do Thunderjet e suas características de desempenho, o que influenciou diretamente o desenvolvimento de seus próprios caças a jato, como o Mikoyan-Gurevich MiG-15.
No comments:
Post a Comment