Taking up two printed sheets, this very easy-to-assemble, child-friendly paper model of a BRT bus in the city of Kawasaki, Japan, is offered by Brother's official website.
This system launched on March 1, 2023 is created by Kawasaki city to try to improve commuter access to coastal industrial area from rail station. Therefore the "BRT" only operate during peak hour of weekdays, and in other times there are regular bus services instead.
Headway of the BRT is 12 minutes, and it differentiate from regular bus route by skipping all stops between industrial area and the station, thus enable the bus to drive on fast lane of the road, bit there are no bus-only lane, although there are priority signal for bus.
As typical in Japanese BRT system, the most significant feature of this "BRT" is the use of articulated bus which have hogher capacity and more seats than regular buses.
The system is about 5.4 km long, take about 20 minutes to complete the trip, hence its timetable speed is about 16km/h, a bit faster than the Japanese average BRT system speed of 15km/h.
The Kawasaki BRT is a fast and comfortable means of transport that mainly meets the needs of workers in the city of Kawazaki.
BRT (Bus Rapid Transit) is a term used for urban transport systems with buses, which are the target of considerable improvements in infrastructure, vehicles and operational measures that result in a more attractive quality of service.
Ocupando duas folhas impressas, este modelo de papel bem fácil de montar, próprio para crianças de um ônibus BRT da cidade de Kawasaki, no Japão, é oferecido pelo site oficial da Brother.
Este sistema lançado em 1º de março de 2023 foi criado pela cidade de Kawasaki para tentar melhorar o acesso dos passageiros à área industrial costeira a partir da estação ferroviária. Portanto, o "BRT" opera apenas nos horários de pico dos dias de semana, e em outros horários há serviços regulares de ônibus.
O intervalo do BRT é de 12 minutos, e se diferencia da rota regular de ônibus por pular todas as paradas entre a área industrial e a estação, permitindo assim que o ônibus circule na faixa rápida da estrada.
Como é típico no sistema BRT japonês, a característica mais significativa deste “BRT” é a utilização de ônibus articulados que possuem maior capacidade e mais assentos do que os ônibus normais.
O sistema tem cerca de 5,4 km de comprimento e leva cerca de 20 minutos para completar a viagem, portanto sua velocidade horária é de cerca de 16 km/h, um pouco mais rápida que a velocidade média do sistema BRT japonês de 15 km/h.
O Kawasaki BRT é um meio de transporte rápido e confortável que atende principalmente as necessidades dos trabalhadores da cidade de Kawazaki.
BRT (Bus Rapid Transit) é um termo utilizado para sistemas de transporte urbano com ônibus, que são alvo de consideráveis melhorias na infraestrutura, nos veículos e nas medidas operacionais que resultam em uma qualidade de serviço mais atrativa.