Saturday, August 20, 2011

Tutorial - Submarine Pirate Layout - by CJ Wallas - Caverna Pirata

PhotobucketI know, it`s not a papermodel. It is much more then just it. It`s a mix of techniques, that together makes a wonderful and unique model. If you want to know more about it, visit this forum and learn more.

Eu sei, isto não é "paper model". É mais que isso. é uma mistura de técnicas, que juntas fazem um maravilhoso e único modelo. Se você quiser saber mais, visite este forum e aprenda mais sobre isso.







Cardboard, newspaper, a lot of glue, some creativity and patience to make this...
PhotobucketPhotobucket

...look like this!
Photobucket

PhotobucketPhotobucket

Link: Tutorial.Submarine.Pirate.Layout.by.CJ.Wallas




Friday, August 19, 2011

Daihatsu MP4 Midget - by Kota - Triciclo de Carga Daihatsu

Photobucket

PhotobucketThe Daihatsu Midget is a single-seat mini-truck made by Japanese automaker Daihatsu. Several distinct vehicles have borne the Midget name over the years, but all have had in common a single-seat utilitarian design, with an enclosed or semi-enclosed cab. - Wikipedia

 O Daihatsu Midget é um veículo de um só lugar, uma espécie de mini-truck, para transporte de cargas leves. Fabricado pela montadora japonesa Daihatsu, vários modelos, adaptados para todo tipo de situação, de outros fabricantes, também se utilizaram do termo Midget para seus modelos, mas todos eles tinham em comum o design de apenas um banco para o condutor, com uma cabine fechada ou semi fechada. - Wikipedia

Photobucket
The Real Thing

Link: Daihatsu MP4 Midget - by Kota

Sopwith F.1 Camel WW1 Plane - by Kota - Avião Biplano WW1


Photobucket


PhotobucketThe Sopwith Camel was a British First World War single-seat biplane fighter introduced on the Western Front in 1917. Manufactured by Sopwith Aviation Company, it had a short-coupled fuselage, heavy, powerful rotary engine, and concentrated fire from twin synchronized machine guns. Though difficult to handle, to an experienced pilot it provided unmatched manoeuvrability. A superlative fighter, the Camel was credited with shooting down 1,294 enemy aircraft, more than any other Allied fighter of the war. Near the end of the conflict, it also served as a ground-attack aircraft. - Wikipedia

Photobucket
The Real Thing
O Sopwith Camel foi o avião britânico de combate mais bem sucedido da Primeira Guerra Mundial. Com asa dupla e apenas um lugar, era famoso por sua manobrabilidade. Projetado para substituir o Sopwith Pup, o protótipo do Camel (literalmente camelo) vôou pela primeira vez em dezembro de 1916, impulsionado por um motor Clerget 92, com 110 cavalos. Era armado com duas Metralhadoras Vickers .303 pol (7,7 mm) montadas acima do painel de instrumentos e que atiravam em sincronia com a hélice. Foram fabricadas mais de 5500 unidades, que alcançaram um total de 1294 vitórias em combate. Seus pilotos mais famosos foram os Capitães D. R. MacLaren e Roy Brown. Hoje restam apenas sete unidades originais. Existem também algumas poucas réplicas. - Wikipedia


Link: Sopwith F.1 Camel WW1 Plane - by Kota



Boeing X-20 Dyna Soar - by Takumi - Nasa Paper Model

Photobucket

The X-20 Dyna-Soar ("Dynamic Soarer") was a United States Air Force (USAF) program to develop a spaceplane that could be used for a variety of military missions, including reconnaissance, bombing, space rescue, satellite maintenance, and sabotage of enemy satellites. The program ran from 24 October 1957 to 10 December 1963, cost US$660 million ($4.73 billion today), and was cancelled just after spacecraft construction had begun.
PhotobucketOther spacecraft under development at the time, such as Mercury or Vostok, were based on space capsules which returned on ballistic re-entry profiles. Dyna-Soar was much more like the much later Space Shuttle; it could not only be boosted and travel to distant targets at the speed of an intercontinental ballistic missile, it was designed to glide to earth like an airplane under the control of the pilot. It could land at an airfield, rather than simply falling to earth and landing with a parachute. Dyna-Soar could also reach earth orbit, like Mercury or Gemini.
These characteristics made Dyna-Soar far more advanced in concept than the other human spaceflight missions of the period. The much larger Shuttle would also be boosted into orbit by large rockets for launch, and the final design would also pick delta wings for controlled landings, but it (and the Soviet Buran) would not fly until decades after the X-20 cancellation. - Wikipedia


Photobucket
The Real Thing
Entre 1957 e 1963, a NASA, dando continuidade ao trabalho de voar mais alto e veloz, e ao mesmo tempo colocar o espaço ao alcance dos militares,criou o projeto X-20, também conhecido como "Dyna Soar". O X-20 teria a capacidade de fazer uma reentrada planada e controlada na atmosfera, realizando manobras em "S" para dissipar a energia, ao invés da reentrada balística abrupta das cápsulas, tornando o processo muito mais suave. O projeto X-20 foi cancelado em dezembro de 1963.
Contra ele pesavam o alto custo do projeto e a duplicação de esforços e recursos numa época em que os Estados Unidos estavam atrás na corrida espacial, além da opinião pública contrária a um projeto militar de ocupação do espaço.
Os astronautas que estavam sendo treinados para voar no X-20, a maioria vinda do projeto X-15 passaram para a Nasa, ficando em destaque o nome de Neil Armstrong.
O X-20 não era um lifting body pleno, já que possuia asas, mas serviu de base para esta nova geração de aeronaves.Seu cancelamento em estágio avançado foi um duro golpe. O X-20 estava pelo menos 10 anos à frente das cápsulas Gemini e Soyus desenvolvidas pelos dois lados. - autoentusiastas.blogspot.com

Link: Boeing.X-20.Dyna.Soar.by.Takumi.Nasa.Paper.Model

Sin City Paper Buildings - by Adriaan Wijers - Prédios de Papel

PhotobucketMr. Adriaan was one of the firsts to make paper models and share it for free on Web.
Somewhere in 1996 my daughter asked me to build a model village made of paper houses. So I tried a few things and made some houses but it was quite difficult to create somewhat more realistic buildings. In these times you're next thought is always: Internet, let's just pick up what I need from internet.
After a long search I found one (no more and no less) site with one free sample of a small building.
This was really disappointing so I decided to do something I never expected to do. - Adriaan, Paper buildings


O Sr. Adriaan foi um dos primeiros designers a criar modelos de papel e compartilhá-los de graça na Web.
Em algum dia de 1996, minha filha pediu-me que fizesse para ela uma vila, uma cidadezinha com casinhas de papel. Então eu tentei algumas coisas e fiz algumas casas, mas era muito difícil criar algo mais realista.Nessa época, para tudo se pensava: -Internet!, é só buscar na internet. Após uma longa pesquisa, eu achei um ( nada mais, nada menos que um ) site, com um modelo de casa gratuíto, bem simples. Fiquei bem desapontado, então resolvi tentar o que nunca tinha feito. - Adriaan, Paper Buildings

PhotobucketPhotobucket

PhotobucketPhotobucket

Link: Sin.City.Paper.Buildings.by.Adriaan.Wijers

Porter 1887 Locomotive - by The Wood Engraver - Locomotiva Antiga


Photobucket

PhotobucketThe H. K. Porter Company was one of this country's most well known locomotive manufacturers. It was the third largest producer, in terms of number of locomotives built, and was the leading producer of what Porter called 'Light Locomotives'. These were engines built specifically for industrial applications, mining, logging, plantations, or lightly built narrow gauge railroads. They helped to build the West, and are found in every country from Argentina to Zanzibar. - Wikipedia

A H. K. Porter Company foi uma das mais famosas fabricantes de locomotivas americanas. Era a terceira maior em escala de produção, em termos de números de locomotivas entregues, e era a líder entre as chamadas " locomotivas leves". Eram máquinas especialmente construídas para uso industrial, mineração, carga, transporte de alimentos perecíveis e outoros. Elas ajudaram a colonizar o Oeste Americano e se espalharam por todo o mundo, até aqui no Brasil.

Photobucket
The Real Thing


Direct link to the model: Porter.1887.Locomotive.by.The.Wood.Engraver


More Paper models of Locomotives and Trains related posts:

German Locomotive P6 Paper Model - by Albrecht Pirling - via Kartonbau.De

Himalayan Locomotive "Toy Train" Papercraft - by Canon - Locomotiva Himalaia

Japanese Trains And Wagons - by Kokensha - Trens E Vagões Japoneses

German Battery-Powered Train Paper Model - by Albrecht Pirling - via Kartonbau Forum

Cult Paper Cars - by Metmania - Carros Lendários

Here some cult cars, presented by Metmania.

Aqui alguns carros lendários, oferecidos pro Metmania.

Photobucket

PhotobucketPhotobucket

PhotobucketPhotobucket

Link: Cult Paper Cars - by Metmania

Thursday, August 18, 2011

Route 66 Abandoned Gas Station - Update - Almost Done

Now, some tires and a car, just the body, old and desmounted. Maybe next week it will be done. Next, the ground and more acessories, maybe some tools...

Agora, alguns pneus e uma carcaça de um daqueles carros dos anos 40 e 50, depenada. Eu acho que até semana que vem eu termino. O próximo passo é fazer a base, o piso, e mais acessórios. Algumas ferramentas, talvez...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Below, other posts with the progress of this model:
Abaixo, outros posts com progressos deste modelo:

Route 66 Abandoned Gas Station - More One Next Project

Route 66 Abandoned Gas Station - Some Advances

Route 66 Abandoned Gas Station - First Building

Route 66 Abandoned Gas Station - Second Building And Gas Pump

Bugatti Type 32 Paper Car -by Patrick Pasques

Photobucket

Mr. Patrick Pasques, great French designer, made this very beautiful and detailed model of a Bugatti Type 32 and generously share it in his page.
The Bugatti Type 32, commonly called the Tank de Tours, was a streamlined racing car built in 1923. Four examples were made, each with a 2.0 L (1991 cc/121 in³) straight-8 engine based on that in the Type 30. "The Tank" finished third in the ACF Grand Prix that year. This was the first Bugatti to be fitted with roller-bearing big ends in order to improve the bottom-end reliability (Bugatti was rather later than most manufacturers in the incorporation of a fully pressurised oil system, preferring a splash "spit and hope" delivery method). The Type 32 also broke new ground (for a racing Bug) by using a three-speed and reverse transaxle unit, the exceptionally short wheelbase and long straight-8 engine making a conventional gearbox difficult to accommodate. It also heralded an embrionic hydraulic front brake actuation. - Wikipedia

O Sr. Patrick Pasques, grande designer francês, fez este belo e detalhado modelo do Bugatti Type 32, e gentilmente compartilha essa pérola em seu site.
Em 1923 os Projetos de Ettore Bugatti já eram admirados por sua elegância e estilo, o 32 surgiu como uma espécie de choque. Era diferente de qualquer outra coisa dos concorrentes da época, sua aparência foi referida a de um "Tanque".

PhotobucketO perfil do Type 32 tinha alguma semelhança com o Laboratoire Voisin, Uma vez que também imitava uma seção da asa de uma aeronave. Era mais poderoso do que seu rival. O carro era um projeto avançado, com freios hidráulicos dianteiros.
Quatro Type 32 foram inscritos para o Grande Prêmio da França em 1923, onde apenas um chegou ao final conduzido pelo piloto alemão Ernst Friderich, terminando a corrida na terceira posição. Até o final do ano, o modelo foi Substituído pelo Type 35, que passou a dominar as corridas de Grand Prix. - Wikipedia

Photobucket
The Real Thing

Link:Bugatti.Type.32.Paper.Car.by.Patrick.Pasques

Newport Pagnell Methodist Church - by Armada Models - Igreja Metodista

Photobucket

PhotobucketThe Methodist church in Newport Pagnell was built in 1815 - the same year that Napoleon was defeated at Waterloo. The building is described by the Newport Pagnell Historical Society as follows: Set back from the High Street, this church has typical chapel architecture of the period - strong and severe, but with a touch of elegance about the frontage. - Armada Models





A Igreja Metodista de Newport Pagnell foi construída em 1815 - o mesmo ano em que Napoleão Bonaparte foi derrotado em Waterloo. A construção é descrita assim, pela Sociedade Histórica de Newport Pagnell: No fim da High Street, esta igreja tem a típica arquitetura religiosa do período - forte e severa, mas com um toque de elegância sob a sua fachada. - Armada Models





Link: Newport.Pagnell.Methodist.Church.by.Armada.Models