I created this trio of military vehicles using as inspiration the textures (third image in this post) that I took from a computer game called "Battle of Europe: Royal Air Forces".
This was only possible thanks to the excellent Textures Resource, which according to its own website, is part of a group of websites under the title "The VG Resource".
These websites are dedicated to the collection, archiving and appreciation of video game materials. These resources are collected for personal projects and non-commercial work. Since
I have never played this game, I have no idea what the vehicles looked like, so I used only the textures as a starting point to create the papercrafts.
They are very simple and each one of them is made up of just one piece. I believe they can be useful for dioramas, school projects and wargames. The three are in the "medical" version and I will soon publish a regular version as well.
If you liked them and want to assemble them, the link to download them is right below, at the end of this post.
Downloading them as always is easy and safe, directly from Google Drive. "Battle of Europe: Royal Air Forces" is a 2006 air combat game developed by MAUS Software and published by Strategy First.
Set in World War II, the game puts the player in command of British fighters and bombers in historical missions against the Axis forces, with a focus on fast-paced and dynamic combat.
The game features three-dimensional graphics that allow the player to view the environment and aerial combat from different angles and, despite being 3D, the graphics were considered too simple even for the time it was released, as the creators focused more on gameplay than graphics.
Some of the missions are based on real events, such as the Battle of Britain and air strikes against Nazi targets, but they have been adjusted to include fictional elements and increase the pace of the action. Despite the historical theme, the game does not strive for absolute realism.
For example, the damage system allows planes to withstand intense attacks, prioritizing fun over simulation.
Many players have noticed that the soundtrack does not match the World War II period at all, being composed of generic songs, some even reused from other projects by the studio.
Eu criei este trio de veículos militares usando como inspiração as texturas (terceira imagem deste post) que peguei de um game de computador chamado "Battle of Europe: Royal Air Forces".
Isso só foi possível graças ao ótimo Textures Resource, que segundo o próprio site, faz parte de um grupo de websites sob o título "The VG Resource".
Estes sites são dedicados à coleta, arquivamento e apreciação de materiais de videogames. Esses recursos são coletados para projetos pessoais e trabalho não comercial.
Como eu nunca joguei este game, não tenho idéia de como eram os veículos, então usei apenas as texturas como ponto de partida para criar os papercrafts.
Eles são bem simples e cada um deles é composto de apenas uma peça. Eu creio que podem ser úteis para dioramas, trabalhos escolares e wargames. Os três estão na versão "médica" e em breve também publicarei uma versão regular.
Se você gostou e quer montá-los, o link para baixá-los está logo abaixo, no final deste post. O download como sempre é fácil e seguro, direto do Google Drive.
"Battle of Europe: Royal Air Forces" é um jogo de combate aéreo lançado em 2006, desenvolvido pela MAUS Software e publicado pela Strategy First.
Ambientado na Segunda Guerra Mundial, o jogo coloca o jogador no comando de caças e bombardeiros britânicos em missões históricas contra as forças do Eixo, com foco em combates rápidos e dinâmicos.
O game apresenta gráficos tridimensionais que permitem ao jogador visualizar o ambiente e os combates aéreos de diferentes ângulos e, apesar de ser 3D, os gráficos foram considerados muito simples mesmo para a época em que foi lançado, já que os criadores focaram mais na na jogabilidade do que nos gráficos.
Algumas das missões são baseadas em eventos reais, como a Batalha da Inglaterra e ataques aéreos contra alvos nazistas, mas elas foram ajustadas para incluir elementos fictícios e aumentar o ritmo da ação.
Apesar do tema histórico, o jogo não busca realismo absoluto. Por exemplo, o sistema de dano permite que aviões resistam a ataques intensos, priorizando diversão em vez de simulação.
Muitos jogadores notaram que a trilha sonora não combina em nada com o período da Segunda Guerra, sendo composta de músicas genéricas, algumas até reutilizadas de outros projetos do estúdio.
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