This 1941 Dodge WC-214 truck paper model is offered by the Asociación Cultural Mesaches, from Spain, in celebration of the 75th anniversary of the founding of Renfe (Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles), the country's main railway operator.
Founded in 1941, Renfe is responsible for passenger and freight transportation in Spain.
Today, it primarily operates high-speed (AVE), regional, and suburban services and is recognized for its modern trains and extensive high-speed rail network, one of the fastest in the world.
The paper model replicates the Dodge WC-214 version used by Renfe, featuring the company’s colors and logo.
In 1952, Renfe acquired five units of this vehicle. Originally designed as an American military truck from the Dodge WC series, used during World War II, these vehicles were adapted for railway services, being employed for track maintenance and inspection.
Before arriving in Spain, the vehicles underwent modifications, including replacing their gasoline engines with diesel engines.
Additionally, they were fitted with special wheels capable of running both on railway tracks and regular roads, providing greater versatility for transportation and railway maintenance.
Este modelo de papel do Caminhão Dodge WC-214 de 1941 é oferecido pelo site da Asociación Cultural Mesaches, da Espanha, em comemoração ao 75º aniversário da fundação da Renfe (Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles), a principal operadora ferroviária do país.
Fundada em 1941, a Renfe é responsável pelo transporte de passageiros e cargas na Espanha.
Atualmente, opera principalmente serviços de alta velocidade (AVE), regionais e suburbanos, sendo reconhecida por seus trens modernos e pelo extenso sistema de alta velocidade, um dos mais rápidos do mundo.
O modelo de papel reproduz a versão do Dodge WC-214 utilizada pela Renfe, com suas cores e logotipo característicos.
A empresa adquiriu cinco unidades desse veículo em 1952. Originalmente projetadas como caminhonetes militares americanas da série Dodge WC, usadas na Segunda Guerra Mundial, essas unidades foram adaptadas para serviços ferroviários, sendo empregadas na manutenção e inspeção das linhas.
Antes de chegarem à Espanha, os veículos passaram por modificações, incluindo a substituição dos motores a gasolina por motores a diesel.
Além disso, foram equipados com rodas especiais capazes de trafegar tanto sobre trilhos quanto em estradas comuns, permitindo maior versatilidade no transporte e na manutenção ferroviária.
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