Tuesday, April 16, 2024

Male Ostrich Miniature Paper Model - by Katsuyuki Shiga Pinoart

Occupying two sheets of paper, this miniature male Ostrich was created by Japanese designer Katsuyuki Shiga Pinoart, commissioned by Canon's website. 

This paper model is part of the Real Animals Series, and on the website, it's stated to represent a male Ostrich running, implying that there might be a female version and perhaps a chick version in different poses. 

If you're using this papercraft for a school project, here are some basic information and interesting facts that might be useful: 

The ostrich is the largest bird in the world and is native to Africa.

It's known for its ability to run quickly and for having a varied diet, which includes plants and small animals. 

They can run at speeds of up to 70 km/h, making them the fastest birds on land. 

Ostrich eggs are the largest among all living birds, weighing up to 1.4 kg and having the capacity equivalent to 24 chicken eggs. 

Despite having large and strong wings, ostriches cannot fly. However, their wings are used for balance and communication during mating. 

My thanks to my friend Jo Kizinger from the USA for this nice find.

Ocupando duas folhas de papel, este Avestruz Macho em miniatura foi criado pelo designer japonês Katsuyuki Shiga Pinoart, comissionado pelo site da Canon. 

Este modelo de papel faz parte da Série Animais Reais e no site é dito que ele representa um Avestruz macho correndo, dando a entender que virá uma versão fêmea e talvez uma versão filhote em diferentes poses. 

Se você for usar este papercraft em um trabalho escolar, seguem abaixo algumas informações básicas e algumas curiosidades que podem lhe ser úteis: 

O avestruz é a maior ave do mundo e é nativo da África. 

Ele é conhecido por sua habilidade de correr rapidamente e por ter uma dieta variada, que inclui desde plantas até pequenos animais. 

Eles podem correr a uma velocidade de até 70 km/h, tornando-os os pássaros mais rápidos em terra. 

Os ovos de avestruz são os maiores entre todas as aves vivas, podendo pesar até 1,4 kg e ter capacidade equivalente a 24 ovos de galinha. 

Apesar de suas asas serem grandes e fortes, os avestruzes não conseguem voar. No entanto, suas asas são usadas para equilíbrio e comunicação durante o acasalamento. 

Meus agradecimentos ao meu amigo Jo Kizinger, dos EUA, por este belo achado.


Link:
Male.Ostrich.Miniature.Paper.Model.by.Katsuyuki.Shiga.Pinoart


Below are links to four more Paper Models of African Animals:








Sunday, April 14, 2024

Last Stop Before The End Of The World Diorama Papercraft
by Papermau - Download Now!

Here is the diorama of the Last Stop Before the End of the World, a papercraft created using textures generated by artificial intelligence, more precisely Bing, or Copilot, from Microsoft. 

I used the following text, or prompt: "blueprint/façade of a 1950s gas station, realistic style" and Bing delivered four images to me. The one I liked the most was the one I used to create this papercraft. 

I saved the image on my HD, opened it in MsPaint and cutting from here, pasting from there and using some more varied textures taken from Google searches, I created the papercraft that you see in the images here and which you can download easily and safely, directly from Google Drive.

If your imagination is very fertile but you don't know how to express your ideas, I recommend that you try artificial intelligence image editors. There are several, and almost all of them have free versions. 

You simply write what you imagine in your mind and within seconds you receive images that sometimes have a lot in common with what you imagined and sometimes are something almost completely different, but with small similarities here and there. 

It is a very interesting experiment for curious minds. 

Good week to everyone.

Eis aqui o diorama da Última Parada Antes do Fim do Mundo, um papercraft criado usando texturas geradas por inteligência artificial, mais precisamente o Bing, ou Copilot, da Microsoft. 

Eu usei o seguinte texto, ou prompt: "blueprint/fachada de um posto de gasolina da década de 1950, estilo realista" e o Bing entregou-me quatro imagens. A que mais me agradou foi a que usei para criar este papercraft. 

Salvei a imagem em meu HD, abri no MsPaint e cortando daqui, colando dali e usando mais algumas texturas variadas tiradas de buscas do Google, criei o papercraft que você vê nas imagens deste e que pode baixar fácil e seguramente, direto do Google Drive. 

Se sua imaginação é muito fértil mas você não sabe como expressar suas idéias, eu recomendo que você experimente editores de imagens por inteligência artificial. Há vários, e quase todos têm versões gratuítas. 

Você simplesmente escreve o que você imagina em sua mente e em segundos recebe imagens que às vezes têm muito em comum com o que você imaginou e às vezes é algo quase totalmente diferente, mas com pequenas similaridades aqui e ali. 

É um experimento muito interessante para mentes curiosas. 

Boa semana para todos.


Link:
Last.Stop.Before.The.End.Of.The.World.Diorama.Papercraft.by.Papermau.Download.Now!


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2011`s Toyota Hiace Paper Model In 1/30 Scale - by Langia

Created by Japanese designer Langia and originally published on the official Pepakura Gallery community website, this is the 1/30 scale paper model of the Toyota Hiace 2011. 

The Toyota Hiace 2011 is a van manufactured by Toyota, known for its reliability and versatility. 

It was designed for passenger and cargo transportation, offering ample space and comfort. It features a robust and aerodynamic design, with options for diesel or gasoline engines, balancing performance and fuel efficiency. 

The Hiace utility series continues to be updated and produced to this day and is widely used worldwide, especially in developing countries, due to its durability and transportation capabilities. 

The Hiace can be configured in various ways to meet specific customer needs, from passenger transportation to cargo, and even as a base for campervan conversions. 

Like other Toyota models, the Hiace is known for its longevity and maintaining resale value over time, making it a popular choice for both commercial and personal use. 

You will find the model in two formats: PDF and PDO (Pepakura), so you can print the model with the PDF format and use the PDO format as guide, because it can be visualized in 3D. 

Using Pepakura, when the file opens, you will be asked for a password. Just ignore it and click on the option "open with Pekaura Viewer" that appears right below the password space. 

If you don`t have Pepakura Viewer Free Version yet, the link to download is at the end of this post.

Criado pelo designer japonês Langia e originalmente publicado no site oficial da comunidade Pepakura Gallery, este é o modelo de papel na escala 1/30 do Toyota Hiace 2011. 

O Toyota Hiace 2011 é uma van fabricada pela Toyota, conhecida por sua confiabilidade e versatilidade. 

Foi projetada para transporte de passageiros e carga, oferecendo espaço amplo e conforto. Possui um design robusto e aerodinâmico, com opções de motores a diesel ou gasolina, equilibrando desempenho e eficiência de combustível. 

A série de utilitários Hiace continua sendo atualizado e produzido até hoje e é amplamente utilizado em todo o mundo, especialmente em países em desenvolvimento, devido à sua durabilidade e capacidade de transporte. 

O Hiace pode ser configurado de várias maneiras para atender às necessidades específicas dos clientes, desde transporte de passageiros até carga, e até mesmo como base para conversões de campervan. 

Como outros modelos da Toyota, o Hiace é conhecido por sua longevidade e manutenção do valor de revenda ao longo do tempo, o que o torna uma escolha popular tanto para uso comercial quanto pessoal. 

Você encontrará o modelo em dois formatos: PDF e PDO (Pepakura), então você pode usar o PDF para imprimir as peças e o PDO como guia de montagem, já que com ele você pode visualizar o modelo em 3D. 

Usando o Pepakura, quando o arquivo abrir, vai ser pedido uma senha. Apenas ignore e clique na opção "abra com o Pepakura Viewer" que aparece logo abaixo do espaço de senha. 

Se você ainda não tem o programa Pepakura Viewer Versão Gratuíta, o link para baixá-lo se encontra no final deste post.


Link to download the model:
2011`s.Toyota.Hiace.Paper.Model.In.1/30 Scale.by.Langia

Link to Pepakura Viewer Free Version: Pepakura.Viewer.Free.Version.Official.Page


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Porco Rosso - Savoia S.21 Floatplane Paper Model In 1/72 Scale
by Shigeru Takigami

From Porco Rosso, here is a perfect paper model version in 1/72 scale of the Savoia S.21 Floatplane, created by Japanese designer and modeler Shigeru Takigami

Porco Rosso (Kurenai no Buta) is a 1992`s Japanese animated comedy-adventure film written and directed by Hayao Miyazaki

It is based on Hikōtei Jidai ("The Age of the Flying Boat"), a three-part watercolor manga by Miyazaki. 

It was animated by Studio Ghibli for Tokuma Shoten, Japan Airlines and the Nippon Television Network and distributed by Toho. Joe Hisaishi composed the music.

Below you will find two links, one to the download page and the other to a website with two pages of instructions with illustrations, but with text in Japanese, so if you don't speak the Japanese language, make use of Google Translator and enjoy the assembly.

De Porco Rosso, eis aqui uma perfeita versão em papel na escala 1/72 do Planador Savoia S.21., criado pelo designer e modelista japonês Shigeru Takigami. 

Kurenai no Buta (porco vermelho em português), também conhecido como Porco Rosso: O Porquinho Voador ou Porco Rosso: O Último Herói Romântico, é um anime em longa metragem baseado no mangá de Jidai Miyazaki Hikōtei, dirigido por Hayao Miyazaki, produzido pelo Studio Ghibli e lançado em 1992. 

Conta as aventuras de um piloto de hidroavião que tem uma cabeça de porco, na Itália dos anos 1920. 

É baseado em "Hikōtei Jidai" ("A Era do Barco Voador"), um mangá de três partes em aquarela de Miyazaki. 

Abaixo você vai encontrar dois links, um para a página de download e outro para um site com duas páginas de instruções com ilustrações, mas com texto em japonês, então se você não domina o idioma japonês, faça uso do Google Translator e boa montagem.


Link to download:
Savoia.S.21.Floatplane.Papercraft.by.Paper.Factory.Download



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Friday, April 12, 2024

Half Life - Black Mesa Monorail Tram Paper Model - by Papermau
A Work In Progress

I used to play Half-Life right when it was released in 1998, and my old PC, powered by a Pentium 100 with two incredible 4 MB memory sticks, would stutter and freeze during the busiest stages of the game. 

I had to play with all settings at minimum just to make the game run in a somewhat "playable" manner. 

At the time, Half-Life revolutionized the gaming world with its advanced graphics and innovative physics effects, which were very realistic for that time. This contributed to the immersive atmosphere of the game and set a new standard for first-person shooter games. 

The game featured enemies with more realistic and intelligent behaviors than was common at the time. NPCs (Non-Player Characters) dynamically reacted to the player's actions, coordinating attacks and seeking cover in a more sophisticated manner. 

Other innovations included environmental puzzles and non-linear combat situations, challenging players to think strategically and creatively. 

This papercraft of a monorail is inspired by the vehicle that appears in the game's opening, representing a significant part of the game's experience and fondly remembered as an iconic moment in gaming history. 

The cultural impact of the game and the associated nostalgia contribute to keeping this sequence in players' collective memory. 

Some of the reasons why Half-Life's opening is remembered to this day are: Atmosphere and immersion: 

The initial monorail sequence immediately establishes the game's atmosphere. Players are transported to the Black Mesa research facility while observing the facilities and listening to NPC conversations, creating a sense of immersion and curiosity about the game world. 

Gradual introduction of the story: During the monorail ride, players are gradually exposed to the elements of the story and the game's context. Subtle details, like radio announcements and messages on monitors, provide clues about what's to come, generating anticipation and interest. 

Level design techniques: The monorail opening skillfully demonstrates the game's level design techniques, presenting players with basic navigation and interaction concepts in a natural and intuitive way. Environment establishment: 

The immersive soundtrack and detailed visual ambiance help establish the game's dark and mysterious tone, preparing players for the intense journey ahead. 

I would like to express my gratitude and acknowledge the possibility to create this papercraft, thanks to a special designer, Mr. Mark Foreman from Warsaw, Poland, as it was using his textures as a reference that I was able to achieve the result obtained so far. 

Mr. Foreman is an "Environment Artist," a professional responsible for creating and developing visual elements of environments in video games, films, animations, or other forms of interactive media. 

This includes creating landscapes, scenery, objects, textures, and environmental elements that contribute to the atmosphere and immersion of the user experience. 

From what I could gather, Mr. Foreman currently works at CD Projekt Red and has been involved in projects such as "Witcher 3: Wild Hunt" and its sequels, as well as "Black Mesa - Source Engine Modification" for Half-Life. 

His textures, which you can see in the last image of this post, are of extremely high quality and practically delivered the model almost ready for me. 

Therefore, I give all credit for the realization of this model to Mr. Mark Foreman and invite everyone to learn more about his work by visiting his personal website. The link will be provided shortly after the textures image.

Eu jogava Half Life logo quando ele foi lançado em 1998 e o meu velho PC movido a um Pentium 100 com dois incríveis pentes de memória de 4 mb engasgava e travava nas fases mais movimentadas do game. 

Eu tinha que jogar com todas as configurações no mínimo para que o jogo rodasse de uma forma ao menos "jogável". 

Na época Half Life revolucionou o mundo dos games com seus avançadíssimos gráficos e seus inovadores efeitos de física, muito realistas para a época. Isso contribuiu para a atmosfera imersiva do jogo e definiu um novo padrão para os jogos de tiro em primeira pessoa. 

O game apresentava inimigos com comportamentos mais realistas e inteligentes do que era comum na época. Os NPCs (Personagens Não Jogáveis) reagiam de forma dinâmica às ações do jogador, coordenando ataques e buscando cobertura de maneira mais sofisticada. 

Outras inovações foram os quebra-cabeças ambientais e situações de combate não lineares, que desafiavam os jogadores a pensarem de forma estratégica e criativa. 

Este papercraft de um monorail é inspirado no veículo que aparece na abertura do game, representa uma parte significativa da experiência do jogo e é lembrada com carinho como um momento icônico na história dos videogames. 

O impacto cultural do jogo e a nostalgia associada a ele contribuem para manter essa sequência na memória coletiva dos jogadores. 

Algumas das razões para que a abertura de Half Life seja lembrada até hoje são: A atmosfera e imersão: 

A sequência inicial do monorail estabelece imediatamente a atmosfera do jogo. Os jogadores são transportados para o complexo de pesquisa Black Mesa, enquanto observam as instalações e ouvem conversas dos NPCs, criando uma sensação de imersão e curiosidade sobre o mundo do jogo. 

A introdução gradual da história: Durante o trajeto no monorail, os jogadores são expostos gradualmente aos elementos da história e ao contexto do jogo. Detalhes sutis, como anúncios de rádio e mensagens nos monitores, fornecem pistas sobre o que está por vir, gerando antecipação e interesse. 

As técnicas de level design: A abertura do monorail demonstra habilmente as técnicas de level design do jogo, apresentando ao jogador os conceitos básicos de navegação e interação de forma natural e intuitiva. 

O estabelecimento do ambiente: A trilha sonora envolvente e a ambientação visual detalhada ajudam a estabelecer o tom sombrio e misterioso do jogo, preparando os jogadores para a jornada intensa que está por vir. 

Deixo aqui meus agradecimentos e a possibilidade de criar este papercraft graças a um designer em especial, o Sr. Mark Foreman, de Varsóvia, Polônia, pois foi usando suas texturas como referência que eu consegui chegar ao resultado obtido até agora. 

O Sr. Foreman é um "Artista de Ambientes", um profissional responsável por criar e desenvolver os elementos visuais dos ambientes em videogames, filmes, animações ou outras formas de mídia interativa. 

Isso inclui a criação de paisagens, cenários, objetos, texturas e elementos de ambientação que contribuem para a atmosfera e imersão da experiência do usuário. 

Pelo que pude apurar, o Sr. Foreman trabalha atualmente na CDProjekt Red e participou de projetos nos videogames "Witcher 3: Wild Hunt" e suas sequências, e também na "Black Mesa - Source Engine Modification" para Half Life. 

Suas texturas, que você pode ver na última imagem deste post, são de altíssima qualidade e praticamente entregaram o modelo quase pronto para mim.

Deixo aqui então todos os créditos pela realização deste modelo ao Sr. Mark Foreman e convido a todos para conhece rmais sobre seu trabalho visitando seu website pessoal. O link estará logo abaixo, após a imagem das texturas.


Link to Mark Foreman`s website:
Mark.Foreman`s.3D.Game.Art.Portfolio.Website.Main.Page


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