My friend, the Spanish designer and modeler Manuel Márquez created this beautiful paper model of the Breakwater Lighthouse in Huelva and kindly sent me, besides the beautiful photos, also a link so that everyone who likes, can download and assemble your own.
Below I leave the original text that Emanuel sent me by email, where he talks a little about the history of this model.
"Hello again Mauther! Once again, I send you a template that I designed and built, because it was posted on your amazing blog.
This lighthouse is located on the Juan Carlos I Dam, known as "Espigón", at the mouth of the entrance to the Port of Huelva.
This "spigón" was built to protect the entrance to the Rio Huelva, more than 10 km away and originated a seven-kilometer long beach bathed by the Atlantic. The lighthouse tower is cylindrical, concreted in concrete and painted white and red.
It is lit by photovoltaic panels powered by solar energy. The project was carried out between 1981 and 1982 by the manager of the Port of Huelva, engineer Juan Gonzalo Y Vara, entering service in 1983."
Manuel Márquez
Meu amigo, o designer e modelista espanhol Manuel Márquez criou este belo modelo de papel do Farol do Quebra-Mar de Huelva e gentilmente enviou-me, além das belas fotos, também um link para que todos que gostarem, possam baixar e montar o seu.
Abaixo deixo o texto original que Emanuel enviou-me por email, aonde ele fala um pouco da história deste modelo.
"Olá, novamente, Mauther! Mais uma vez envio-lhe um modelo que desenhei e construí, pqar apublicação em seu incrível blog.
Este farol está localizado na Barragem Juan Carlos I, conhecida como "Espigón", na boca da entradado Porto de Huelva.
Este "espigón" foi construído para proteger a entrada ao Rio Huelva, a mais de 10 kms e originou uma prai de sete quilômetros de extensão banhada pelo Atlântico. A torre do farol é cilíndrica, concretada em abetão e pintada de branco e vermelho.
É iluminada por painéis fotovoltaicos alimentados por energia solar. O projeto foi realizado entre 1981 e 1982 pelo gerente do Porto de Huelva, engenheiro Juan Gonzalo Y Vara, entrando em serviço em 1983."
Manuel Márquez