Tuesday, March 11, 2025

Honda Talon 1000R Utility Terrain Vehicle Papercraft - by Cycle World

Offered by the official website of Cycle World magazine, this Honda Talon 1000R papercraft requires only two printed sheets, and the detailed instructions include numerous photos with a step-by-step assembly guide. 

The Honda Talon 1000R is a high-performance sport UTV (Utility Terrain Vehicle), manufactured since 2019, designed to tackle extreme terrains with speed and stability. 

Equipped with a 999cc twin-cylinder engine, a six-speed dual-clutch transmission (DCT), and long-travel independent suspension, it stands out in aggressive trails and off-road competitions. 

Unlike most UTVs that use a CVT transmission, the Talon 1000R features a dual-clutch transmission, similar to those used in Honda’s sport motorcycles. 

The driver can switch between automatic mode or use the paddle shifters on the steering wheel for manual gear changes and greater driving control. 

Additionally, the Talon 1000R is equipped with i-4WD, an intelligent traction system that automatically distributes power to the wheels that need it most, optimizing grip on challenging terrains. 

Cycle World is one of the leading motorcycle-focused websites, offering news, reviews, comparisons, and tests of motorcycles from various brands and styles. It also covers motorcycle events, industry trends, and riding tips. 

The website is part of Cycle World magazine, one of the most traditional motorcycle publications in the U.S., founded in 1962.

Oferecido pelo site oficial da revista Cycle World, este papercraft do Honda Talon 1000R ocupa apenas duas folhas impressas, e as instruções detalhadas incluem diversas fotos com o passo a passo da montagem. 

O Honda Talon 1000R é um UTV (Utility Terrain Vehicle) esportivo de alto desempenho, fabricado desde 2019, projetado para enfrentar terrenos extremos com velocidade e estabilidade. 

Equipado com um motor bicilíndrico de 999 cc, transmissão de dupla embreagem de seis marchas (DCT) e suspensão independente de longo curso, ele se destaca em trilhas agressivas e competições off-road. 

Diferente da maioria dos UTVs, que utilizam transmissão CVT, o Talon 1000R adota uma transmissão de dupla embreagem, semelhante à usada em motos esportivas da Honda. 

O piloto pode alternar entre o modo automático ou utilizar os paddle shifters no volante para trocas manuais e maior controle da condução. 

Além disso, o Talon 1000R conta com o i-4WD, um sistema de tração inteligente que distribui automaticamente a potência para as rodas que mais necessitam, otimizando a aderência em terrenos desafiadores. 

O Cycle World é um dos principais sites especializados em motocicletas, oferecendo notícias, análises, comparativos e testes de motos de diversas marcas e estilos. Também cobre eventos do mundo das duas rodas, tendências da indústria e dicas para motociclistas. 

O site pertence à revista Cycle World, uma das mais tradicionais publicações sobre motos nos EUA, fundada em 1962.


Link:
Honda.Talon.1000R.Utility.Terrain.Vehicle.Papercraft.by.Cycle.World


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St. Patrick's Day - Saint Patrick And Friends Pop-Up Card Papercraft
by Accroche

Created by Japanese designer Accroche exclusively for the Canon website, this pop-up card, featuring St. Patrick alongside his friends, is perfect for St. Patrick's Day celebrations on the 17th. 

St. Patrick’s Day is celebrated on March 17th and honors St. Patrick, the patron saint of Ireland. 

The date, which began as a religious celebration in the 17th century, has become a worldwide cultural event, marked by parades, festivities, and the use of the color green. 

St. Patrick was a 5th-century Christian missionary responsible for bringing Christianity to Ireland. 

Born in Britain, he was kidnapped by pirates and taken to Ireland as a slave. After escaping, he became a priest and returned to the country to evangelize. 

He is credited with using the three-leaf clover to explain the Holy Trinity and, according to legend, driving all snakes out of the island. 

Before green became the symbol of the date, blue was the color associated with St. Patrick. The shade known as St. Patrick’s Blue was used in crests and historical garments. 

Until 1970, the date was considered a solemn religious holiday in Ireland, and even pubs remained closed that day. 

The festive tone only emerged later, driven by the Irish in the USA. The first St. Patrick’s Day parade took place in the USA, not in Ireland. 

In 1737, Boston held the first St. Patrick’s Day parade, organized by Irish immigrants. Dublin only began promoting festive parades in the 1990s.

Criado pelo designer japonês Accroche exclusivamente para o site da Canon, este cartão pop-up, que retrata São Patrício ao lado de seus amigos, é perfeito para as celebrações do Dia de São Patrício, comemorado no próximo dia 17. 

O Dia de São Patrício é comemorado em 17 de março e homenageia São Patrício, padroeiro da Irlanda. 

A data, que começou como uma celebração religiosa no século XVII, se tornou um evento cultural mundial, marcado por desfiles, festas e o uso da cor verde. 

São Patrício foi um missionário cristão do século V, responsável por levar o cristianismo à Irlanda. 

Nascido na Grã-Bretanha, foi sequestrado por piratas e levado como escravo para a Irlanda. Após escapar, tornou-se padre e voltou ao país para evangelizar. 

É creditado por usar o trevo de três folhas para explicar a Santíssima Trindade e por, segundo a lenda, ter expulsado todas as cobras da ilha. 

Antes do verde se tornar símbolo da data, o azul era a cor associada a São Patrício. O tom conhecido como St. Patrick’s Blue era usado em brasões e vestimentas históricas. 

Até 1970, a data era considerada um feriado religioso solene na Irlanda, e até os pubs ficavam fechados nesse dia. 

O tom festivo só veio depois, impulsionado pelos irlandeses nos EUA. A primeira parada de São Patrício aconteceu nos EUA, não na Irlanda. 

Em 1737, Boston realizou a primeira parada de São Patrício, organizada por imigrantes irlandeses. Dublin só começou a promover desfiles festivos na década de 1990.


Link:
St.Patrick's.Day.Saint.Patrick.And.Friends.Pop.Up.Card.Papercraft.by.Accroche


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Monday, March 10, 2025

Street Of Nations - Ponte Vecchio Vintage Papercraft - by Illustreret Familie-Journal - Preserved And Shared by Esben Rasmussen

This papercraft, which reproduces the Ponte Vecchio, is part of a series of architectural models that featured buildings from around the world. 

The series was called Nationernes Gade ("Street of Nations" in Danish) and was originally published, probably in the late 19th century, in a magazine called Illustreret Familie-Journal. 

The subtitle of the series was: "Houses from around the world in small cardboard models." 

This papercraft has been preserved and is kindly shared by Esben Rasmussen, a papercraft enthusiast who has made significant contributions to the preservation and digitization of historical cut-out models, including those from Illustreret Familie-Journal. 

Ponte Vecchio is one of the most famous bridges in the world, located in Florence, Italy, spanning the Arno River. 

Originally built in wood during Roman times, it was rebuilt in stone in the 14th century after being destroyed by a flood. 

It is well known for its goldsmith and jeweler shops, which occupy the sides of the bridge, a tradition that dates back to the time of the Medici. 

Another curious detail is that Ponte Vecchio was the only bridge in Florence spared by the Nazis during World War II. 

Above the bridge's shops, there is a secret passage called the Corridoio Vasariano, built in 1565 by Giorgio Vasari at the request of the Medici family. 

It connects the Palazzo Vecchio to the Palazzo Pitti, allowing rulers to cross the city without mingling with the public. 

In the papercraft presented here, you can clearly see the corridor's windows at the top of the wall with the three doors. More precisely, these are pieces "M" and "L" of the papercraft. 

Initially, the shops on Ponte Vecchio were occupied by butchers and leather tanners, but the unpleasant smell bothered the Medici. 

In 1593, Grand Duke Ferdinando I ordered that only goldsmiths and jewelers could operate on the bridge, helping to establish its luxurious image. 

For years, couples in love attached padlocks to the bridge’s railings and threw the keys into the Arno as a symbol of eternal love. 

However, the Florence city government banned this practice, as the padlocks began to damage the structure and obstruct pedestrian flow. 

I have already published two other papercrafts from this series on the blog: the Longwood House, located on Saint Helena Island, which was Napoleon Bonaparte's last residence, and the papercraft of a classic Dutch House.

I will leave the links to both below, along with the link to the Ponte Vecchio papercraft.

Este papercraft que reproduz a Ponte Vecchio faz parte de uma série de modelos arquitetônicos que apresentavam construções de todo o mundo. 

A série era chamada Nationernes Gade (Rua das Nações em dinamarquês) e foi originalmente publicada provavelmente no final do século XIX em uma revista chamada Illustreret Familie-Journal. 

O sub-título da série era: "Casas de todo o mundo em pequenos modelos de cartão". 

Este papercraft foi preservado e é gentilmente compartilhado por Esben Rasmussen, um entusiasta de modelos de papel que contribuiu significativamente para a preservação e digitalização de recortáveis históricos, incluindo os da Illustreret Familie-Journal. 

A Ponte Vecchio é uma das pontes mais famosas do mundo, localizada em Florença, na Itália, sobre o rio Arno. 

Construída originalmente em madeira na época romana, foi reconstruída em pedra no século XIV, após ter sido destruída por uma enchente. 

Ela é conhecida por suas lojas de ourives e joalheiros, que ocupam as laterais da ponte, tradição que vem desde a época dos Médici. 

Outro detalhe curioso é que a Ponte Vecchio foi a única ponte de Florença poupada pelos nazistas durante a Segunda Guerra Mundial. 

Acima das lojas da ponte, há um corredor secreto chamado Corridoio Vasariano, construído em 1565 por Giorgio Vasari a pedido da família Médici. 

Ele liga o Palazzo Vecchio ao Palazzo Pitti, permitindo que os governantes atravessassem a cidade sem se misturar ao povo. 

No papercraft apresentado aqui dá para ver claramente as janelas do corredor na parte superior do muro que tem as três portas. Para ser mais preciso, são as peças "M" e "L" do papercraft. 

Inicialmente, as lojas da Ponte Vecchio eram ocupadas por açougueiros e curtidores de couro, mas o mau cheiro incomodava os Médici. 

Em 1593, o grão-duque Ferdinando I ordenou que apenas ourives e joalheiros pudessem operar na ponte, o que ajudou a consolidar sua imagem luxuosa. 

Durante anos, casais apaixonados prenderam cadeados nas grades da ponte e jogaram as chaves no Arno como símbolo de amor eterno. 

No entanto, a prefeitura de Florença proibiu a prática, pois os cadeados começaram a danificar a estrutura e atrapalhar a circulação. 

Eu já publiquei aqui no blog mais dois papercrafts dessa série: a "Longwood House", localizada na Ilha de Santa Helena, que foi a última morada de Napoleão Bonaparte, e o papercraft de uma clássica "Casa Holandesa". 

Vou deixar o link para ambos logo abaixo, juntamante com o link para o papercraft da Ponte Vecchio.


Link to Ponte Vecchio:
Street Of Nations - Ponte Vecchio Vintage Papercraft - by Illustreret Familie-Journal


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Kasumigaura Dousui Water Transfer System Papercraft Collection
by Japan's Ministry of Infrastructure

On the website of Japan's Ministry of Infrastructure, the Kasumigaura Dousui project is presented a water transfer system that channels water from the Naka River to Lake Kasumigaura through a network of tunnels and pumping stations. 

The goal is to improve the lake’s water quality and ensure a stable water supply for the region. 

To better illustrate the project, the website offers a detailed papercraft model of the Naka Pumping Station, an essential part of the system. 

The model replicates both the building where the water pumps are installed and its interior, along with the underground tunnel that connects the station to the Naka outfall, located on the riverbank. 

The diorama allows users to remove parts of the soil and outer walls, revealing the internal structure of the facility. 

Additionally, the website provides three simpler pop-up paper models that depict different stages of water pumping and transfer between the Naka River, the Sakura River, the Tone River, and Lake Kasumigaura. 

A more complex papercraft model of a Tunnel Boring Machine (TBM) is also available. This machine is used for underground tunnel excavation, simultaneously digging and reinforcing tunnels to reduce the risk of collapse. 

TBMs are widely used in subway construction, underground highways, and water supply projects like Kasumigaura Dousui. 

The model faithfully reproduces the internal structure of the machine, and the website mentions that even experienced modelers take around four hours to complete the assembly. 

Lake Kasumigaura, located about 60 km northeast of Tokyo in Ibaraki Prefecture, is the second-largest lake in Japan. 

It consists of the main body, Nishi-ura, and two smaller lakes, Kita-ura and Sotonasaka-ura, interconnected by rivers. Historically, Kasumigaura was a deep marine bay that gradually transformed into a freshwater lake due to river sedimentation and tectonic subsidence that began in the Tertiary period. 

In 1963, the construction of a seawater gate for desalination led to a decline in water quality, negatively affecting the region’s traditional fishing industry. 

Today, the lake serves multiple functions, including fishing, irrigation, tourism, recreation, and water supply for the prefectures of Ibaraki, Chiba, and Tokyo. 

Approximately 83% of its water is used for agriculture, 13% for local industry, and 4% for public consumption.

No site do Ministério da Infraestrutura do Japão é apresentado o Kasumigaura Dousui, um projeto de transferência de água do Rio Naka para o Lago Kasumigaura, utilizando um sistema de túneis e estações de bombeamento. 

O objetivo é melhorar a qualidade da água do lago e garantir o abastecimento hídrico da região. 

Para ilustrar melhor o projeto, o site disponibiliza um detalhado papercraft da Naka Pumping Station, que faz parte do sistema. 

O modelo reproduz tanto o edifício onde estão instaladas as bombas d'água quanto seu interior e o túnel subterrâneo que conecta a estação ao escoadouro Naka, localizado às margens do rio. 

O diorama permite remover partes do solo e das paredes externas, revelando a estrutura interna da instalação. 

Além disso, há três modelos de papel mais simples, no estilo pop-up, que representam as diferentes etapas do bombeamento e transposição de água entre o Rio Naka, o Rio Sakura, o Rio Tone e o Lago Kasumigaura. 

O site também disponibiliza um papercraft complexo de uma máquina tuneleira (TBM – Tunnel Boring Machine), utilizada na escavação de túneis subterrâneos. Esse equipamento escava e reforça túneis simultaneamente, reduzindo o risco de desmoronamento. 

As TBMs são amplamente empregadas em metrôs, rodovias subterrâneas e projetos de abastecimento hídrico, como o Kasumigaura Dousui. 

A estrutura interna da máquina é reproduzida no modelo, e o site menciona que até mesmo modelistas experientes levam cerca de quatro horas para concluir a montagem. 

O Lago Kasumigaura, localizado a cerca de 60 km a nordeste de Tóquio, na província de Ibaraki, é o segundo maior lago do Japão. 

Ele é composto pelo corpo principal, Nishi-ura, e por dois lagos menores, Kita-ura e Sotonasaka-ura, interligados por rios. Historicamente, o Kasumigaura era uma baía marinha profunda, que se tornou um lago de água doce devido ao assoreamento dos rios e à subsidência tectônica iniciada no período Terciário. 

Em 1963, a construção de uma comporta marítima para dessalinização afetou negativamente a qualidade da água, impactando a pesca tradicional. 

Atualmente, o lago desempenha diversas funções, como pesca, irrigação, turismo, lazer e abastecimento de água para as prefeituras de Ibaraki, Chiba e Tóquio. 

Aproximadamente 83% da água é destinada à agricultura, 13% à indústria local e 4% ao consumo público.


Link:
Kasumigaura.Dousui.Water.Transfer.System.Papercraft.Collection.by.J.M.I


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Sunday, March 9, 2025

Lougre De Peche - Fishing Sailboat - A Belgian Vintage Paper Model
by Marabout Junior - via Thecmn

This beautiful vintage paper model of a sailing ship was originally published in Belgium around 1950 (I'm not sure) by Marabout Junior, and this copy has been preserved and is now shared by Thecmn, a papercraft collector. 

Marabout Junior was a book collection published by the Belgian publishing house Marabout, founded in 1949. 

Primarily aimed at young readers, the collection covered a wide range of topics, including science, technology, hobbies, and hands-on activities such as model building and papercraft. 

The Marabout Junior books had a distinctive pocket-sized format and featured explanatory illustrations, diagrams, and detailed instructions, making them quite popular between the 1950s and 1970s. 

Within this collection, there were publications dedicated to papercraft and paper modeling, offering detailed cut-and-assemble models such as houses, vehicles, and characters. 

These editions were educational and encouraged young readers to develop motor and creative skills while having fun assembling the miniatures.

Este lindo modelo de papel antigo d eum veleiro foi originalmente publicado na Bélgica por volta de 1950 (não tenho certeza) por Marabout Junior e esta cópia foi preservada e agora é compartilhada por Thecmn, um colecionador de papercrafts. 

A Marabout Junior era uma coleção de livros publicada pela editora belga Marabout, fundada em 1949. 

Voltada principalmente para o público jovem, a coleção abrangia uma ampla variedade de temas, incluindo ciência, tecnologia, hobbies e atividades manuais, como modelismo e papercraft. 

Os livros da Marabout Junior tinham um formato de bolso característico e apresentavam ilustrações explicativas, diagramas e instruções detalhadas, tornando-se bastante populares entre os anos 1950 e 1970. 

Dentro dessa coleção, havia publicações dedicadas ao papercraft e ao modelismo de papel, oferecendo modelos detalhados para recortar e montar, como casas, veículos e personagens. 

Essas edições eram educativas e incentivavam os jovens a desenvolver habilidades motoras e criativas enquanto se divertiam com a montagem das miniaturas.


Link:
Lougre.De.Peche.Fishing.Sailboat.A.French.Vintage.Paper.Model.by.Thecmn


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