I did not create this model. In fact, I just took a 3D model created by designer Carlos "Spiral" Steves and turned it into a papercraft.
Everything was already there, from the shape to the textures, so it is only fair that all credit goes to Spiral.
Spiral made this medieval house model available only in .FBX format, a type of 3D file compatible with various modeling and animation software, such as Autodesk Maya, 3ds Max, Blender, Cinema 4D, among others, as well as online viewers.
However, this format cannot be opened in Pepakura. To work around this limitation, I had to convert it to a compatible format, .KMZ. For that, I used a free online tool found on the ImageToSTL website.
At the end of this post, I will provide links both to this tool and to the official Pepakura website, where you can download a free version to view and print papercrafts.
After converting the .FBX file to .KMZ, I opened it in Pepakura and applied the original textures provided by Spiral.
Then, I proceeded with the "unfolding" or "exploding" process, as it is commonly called, arranging the pieces so they could be physically assembled.
You can check out the results in the images of this post, and if you’d like, you can download the templates to build your own medieval house.
The complete model fits on four printed sheets and, although I didn’t edit the glue tabs, it is still possible to assemble.
Some of the smaller pieces are optional and can be left out without affecting the main structure, which might be useful for those who prefer a simpler model.
I included all the templates in a single PDF file, and as always, the download is easy and safe, directly from Google Drive.
I’d like to extend my thanks and all the credits to designer Carlos "Spiral" Steves for creating this beautiful model and to the OpenGameArt.Org community for their great work.
I also thank Pepakura for developing one of the most incredible and intuitive papercraft creation and editing programs, which revolutionized the way these models are designed in the digital age, making the process much easier and more accessible.
Eu não criei este modelo. Na verdade, apenas peguei um modelo 3D criado pelo designer Carlos "Spiral" Steves e o transformei em um papercraft.
Tudo já estava lá, desde a forma até as texturas, então é justo que todos os créditos vão para Spiral.
Spiral disponibilizou o modelo desta casa medieval apenas no formato .FBX, um tipo de arquivo 3D compatível com diversos softwares de modelagem e animação, como Autodesk Maya, 3ds Max, Blender, Cinema 4D, entre outros, além de visualizadores online.
No entanto, esse formato não pode ser aberto no Pepakura. Para contornar essa limitação, precisei convertê-lo para um formato compatível, o .KMZ. Para isso, utilizei uma ferramenta online gratuita encontrada no site ImageToSTL.
No final deste post, deixarei o link tanto para essa ferramenta quanto para o site oficial do Pepakura, onde você pode baixar uma versão gratuita para visualizar e imprimir papercrafts.
Depois de converter o arquivo .FBX para .KMZ, abri-o no Pepakura e apliquei as próprias texturas fornecidas por Spiral.
Em seguida, fiz o processo de "desmontagem" ou "explosão do modelo", como se costuma dizer, organizando as peças de forma que pudessem ser montadas fisicamente.
O resultado você pode conferir nas imagens deste post e, se quiser, pode baixar os templates para montar sua própria casa medieval.
O modelo completo ocupa quatro folhas impressas e, apesar de eu não ter editado as abas de colagem, a montagem ainda é viável.
Algumas peças menores são opcionais e podem ser dispensadas sem comprometer a estrutura principal, o que pode ser útil para quem prefere um modelo mais simples.
Incluí todos os templates em um único arquivo PDF e, como sempre, o download é fácil e seguro, direto do Google Drive.
Deixo aqui meus agradecimentos e todos os créditos ao designer Carlos "Spiral" Steves pela criação deste belo modelo e à comunidade do site OpenGameArt.Org pelo excelente trabalho.
Também agradeço ao Pepakura por desenvolver um dos mais incríveis e intuitivos programas de criação e edição de papercrafts, que revolucionou a forma como esses modelos são concebidos na era digital, tornando o processo muito mais fácil e acessível.
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