Friday, July 12, 2019

WW2`s Mitsubishi A6M Zero Aircraft Paper Model - by Lazy Life


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The Real Thing
This is the Mitsubishi A6M Zero Aircraft, here in a very well done paper version in 1/48 scale, created by Japanese designer Mr. Cube, from Lazy Life website. The Mitsubishi A6M Zero was a long-range fighter aircraft, manufactured by Mitsubishi Heavy Industries, and operated by the Imperial Japanese Navy from 1940 to 1945. The A6M was designated as the Mitsubishi Navy Type 0 Carrier Fighter, and also designated as the Mitsubishi A6M Rei-sen and Mitsubishi Navy 12-shi Carrier Fighter. The A6M was usually referred to by its pilots as the "Reisen",{zero fighter},"0" being the last digit of the Imperial year 2600 (1940) when it entered service with the Imperial Navy. The official Allied reporting name was "Zeke", although the use of the name "Zero" was later commonly adopted by the Allies as well. When it was introduced early in World War II, the Zero was considered the most capable carrier-based fighter in the world, combining excellent maneuverability and very long range. In early combat operations, the Zero gained a legendary reputation as a dogfighter, achieving the outstanding kill ratio of 12 to 1, but by mid-1942 a combination of new tactics and the introduction of better equipment enabled the Allied pilots to engage the Zero on generally equal terms. The Imperial Japanese Navy Air Service ("IJNAS") also frequently used the type as a land-based fighter. By 1943, inherent design weaknesses and the failure to develop more powerful aircraft engines meant that the Zero became less effective against newer enemy fighters, which possessed greater firepower, armor, and speed, and approached the Zero's maneuverability. Although the Mitsubishi A6M was outdated by 1944, design delays and production difficulties of newer Japanese aircraft types meant that it continued to serve in a front line role until the end of the war. During the final years of the War in the Pacific, the Zero was also adapted for use in kamikaze operations. During the course of the war, Japan produced more Zeros than any other model of combat aircraft.

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A  Mitsubishi A6M3 Zero abandoned at Munda Airfield,
 after the Allied Invasion - 1943
Este é o avião Mitsubishi A6M Zero, aqui em uma bela versão em papel na escala 1/48, criada pelo designer japonês Mr. Cube, do site Lazy Life. O Mitsubishi A6M Zero foi o principal caça da marinha japonesa durante toda a Segunda Guerra Mundial. Ganhou reputação de invencível no início da participação nipônica no conflito, com poder de manobra, alcance e razão de subida inigualáveis por qualquer caça ocidental, tanto de terra quanto embarcado. Foi também o avião usado tanto por Hiroyoshi Nishizawa o maior piloto japonês desta guerra; quanto por Saburo Sakai, o maior ás japonês que sobreviveu ao conflito. Tinha um defeito fundamental: para que pudesse ter a leveza e o poder de manobra que tinha, era privado de blindagem em relação à cabine do piloto e ao tanque de combustível, o que a exemplo de outros aviões de guerra japoneses do início do conflito, o tornava extremamente vulnerável ao fogo inimigo. Vulnerabilidade esta, típica desses vários modelos de aviões de combate japoneses, responsável pela morte de muitos tripulantes que ao longo do conflito fizeram falta pela sua quantidade e experiência em momentos críticos para o Japão. Embora insuperável no combate individual, os aliados ainda em 1942 desenvolveram táticas de combate aéreo em grupo que cedo começaram a anular tal vantagem. E logo que modelos aliados equivalentes ou mais aperfeiçoados começaram a entrar em serviço ao final de 1943, foi superado, sendo porém mantido como principal caça nipônico na linha de frente por falta de uma política industrial que produzisse em grande escala algum de seus substitutos que já estavam disponiveís em meados de 1944, como entre outros o Kawanishi N1K ou Shiden (também apelidado pelos pilotos ocidentais de ``George´´). O Zero foi muito famoso também por ter sido o principal avião utilizado pelos Kamikazes, sendo considerado ainda hoje uma obra incrível de engenharia que marcou o início da tecnologia de alta precisão japonesa. Criado por Jiro Horikoshi.

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