Friday, September 19, 2025

Globe Slicers Facade Paper Model - by Papermau - Download Now!

At last, the papercraft of the *Globe Slicers* façade is ready for download.

The complete model takes up four sheets and, when printed on A4 or Letter paper, comes out at an approximate scale of 1/35. 

The car shown in some of the photos is a miniature of a 1971 Chevrolet Opala SS, a Brazilian classic that combined the body of the European Opel Rekord with the style and power of the American Chevrolet Impala - which is where the name “Opala” came from.

This Opala miniature is in 1/43 scale, but with the right camera angle I think I managed to make it look as if both pieces are in the same scale.

If you liked it and want to build your own *Globe Slicers* façade, you can easily and safely download the free PDF directly from Google Drive. 

In New York’s Bowery, there is a building that today houses Globe Slicers, a shop specializing in slicers and kitchen equipment since 1947. 

The store is indeed old, but it was not located at this address when Debbie Harry and Chris Stein of Blondie lived in the upper floors of the building in the mid-1970s. 

At that time, the ground floor was occupied by a different business, and only years later did Globe Slicers move into 266 Bowery

Still, because they now share the same space, many people draw a direct connection between the band and the store, creating a curious, if somewhat inaccurate, association. 

It was in this loft that Debbie and Chris experienced a decisive phase of their careers, in the middle of the neighborhood’s cultural effervescence. 

They received friends there, worked on songs, and absorbed the atmosphere of the nearby CBGB club, just a few blocks away, which was the epicenter of New York’s punk and new wave scene

The space became known as the *Blondie Loft*, a true creative hub that helped shape the sound and image of the band. 

The building itself is a rare survivor in a Bowery that has been radically transformed. Once known for urban decay, poverty, and a gritty nightlife, the area went through gentrification - a process of real estate development and rising property values that attracted new businesses, drove up costs, and pushed out many longtime residents. 

In this context, the building where Blondie once lived and where Globe Slicers now operates stands as a silent witness to two very different eras: the chaotic creativity of the 1970s and the polished, commercial face of today’s Bowery.

Finalmente, eis o papercraft da fachada da Globe Slicers, pronta para download. 

O modelo todo ocupa quatro folhas e a escala aproximada, quando impresso em formato A4 ou Carta, é de 1/35. 

O veículo que aprece em algumas das fotos é a miniatura de um Chevrolet Opala SS 1971, um clássico brasileiro inspirado na carroceria do europeu Opel Rekord com o estilo e a potência do americano Chevrolet Impala, originando daí o nome "Opala". 

A miniatura desse Opala está na escala 1/43, mas com o ângulo certo acho que consegui fazer parecer que os dois estão na mesma escala. 

Se você gostou e quer montar sua própria fachada da Globe Slicers, saiba que você pode baixar o PDF gratuitamente, de forma simples e segura, direto do Google Drive. 

Na Bowery, em Nova York, há um prédio que hoje abriga a loja *Globe Slicers*, especializada em fatiadores e equipamentos de cozinha. 

A empresa existe desde 1947, mas ainda não estava instalada nesse endereço quando Debbie Harry e Chris Stein, do Blondie, viveram nos andares superiores do edifício, em meados dos anos 1970. 

Naquele tempo, o térreo era ocupado por outro comércio, e só mais tarde a *Globe Slicers* se mudou para o número 266 da Bowery. 

Por isso, muita gente acaba fazendo uma conexão equivocada, mas curiosa, entre a banda e a loja. Foi nesse loft que Debbie e Chris passaram por uma fase decisiva de suas carreiras, em meio à efervescência cultural do bairro. 

Ali recebiam amigos, trabalhavam em novas músicas e respiravam o clima do lendário CBGB, a poucas quadras dali, que funcionava como epicentro do punk e do new wave nova-iorquino. 

O espaço ficou conhecido como o *Blondie Loft*, um verdadeiro polo criativo que ajudou a moldar o som e a imagem da banda. 

O prédio em si é um raro sobrevivente de uma Bowery profundamente transformada. Durante décadas associada à decadência urbana, pobreza e vida noturna intensa, a região passou por um processo de gentrificação - ou seja, de valorização e renovação imobiliária que atraiu novos empreendimentos, encareceu a vida local e expulsou muitos dos antigos moradores. 

Nesse contexto, o edifício onde Blondie viveu e onde hoje funciona a Globe Slicers permanece como testemunha silenciosa de duas eras muito diferentes: o caos criativo dos anos 1970 e a face mais sofisticada e comercial da Bowery atual.


Download:
Globe Slicers Facade Paper Model - by Papermau - Download Now!


Below, two more posts about the development of Globe Slicers Facade:





Wednesday, September 17, 2025

Banksy`s Judge And Protester 3D Picture Papercraft - by Papermau
Download Now!

In London, a new work by Banksy has appeared on the walls of the Royal Courts of Justice, one of the city’s main courts. 

The mural shows a judge in traditional robe and wig raising the gavel against a fallen protester holding a sign marked in red. 

The image was confirmed by Banksy himself on his official account and, shortly after, the mural was fenced off and covered, since the building is considered a protected heritage site. 

Without a direct explanation from the artist, the piece has opened space for different interpretations. For some, it is a critique of the British government and the repression of free speech in general; for others, it directly references the pro-Palestine protests. 

As someone who follows the principle that “the best State is the Minimal State and the best government is the one that governs the least,” I interpret this work as a critique of the use of state power to oppress its citizens. 

To me, it reflects what has been happening recently in the United Kingdom, where people are arrested for social media posts, and it also resonates strongly with the situation in Brazil, where freedom of expression is increasingly being restricted. 

Like many other pieces by Banksy, this one also risks disappearing under the pretext of preserving the urban space, but it already stands among the artist’s most talked-about interventions.

I created this papercraft inspired by Banksy’s work, in the form of a 3D frame, or Tatebanko. 

The model takes up four sheets and includes, on the back, an explanatory text in Portuguese and English about the context of the artwork. 

In this way, the piece works both as a decorative object and as an informative material.

Em Londres, uma nova obra de Banksy apareceu nos muros do Royal Courts of Justice, um dos principais tribunais da cidade. 

O mural mostra um juiz com toga e peruca tradicional erguendo o malhete contra um manifestante caído, que segura uma placa marcada de vermelho. 

A imagem foi confirmada pelo próprio Banksy em sua conta oficial e, pouco depois, o mural foi cercado por barreiras e coberto, já que o edifício é considerado patrimônio protegido. 

Sem uma explicação direta do artista, a obra abriu espaço para diferentes leituras. Para alguns, trata-se de uma crítica ao governo britânico e à repressão da liberdade de expressão de forma geral; para outros, faz referência direta aos protestos pró-Palestina. 

Eu, seguidor da máxima de que “o melhor Estado é o Estado Mínimo e o melhor governo é o que menos governa”, interpreto essa obra como uma crítica ao uso do poder estatal para oprimir cidadãos. 

Vejo um paralelo direto com o que acontece atualmente no Reino Unido, onde pessoas são presas por publicações em redes sociais, e também com o que se passa no Brasil, onde a liberdade de expressão vem sendo cada vez mais cerceada. 

Como tantas outras peças de Banksy, esta também corre o risco de desaparecer sob a justificativa de preservação do espaço urbano, mas já figura entre as intervenções mais comentadas do artista. 

Eu criei esse papercraft inspirado nesse trabalho de Banksy, no formato de um quadro 3D, ou Tatebanko. 

O modelo ocupa quatro folhas e traz, no verso, um texto explicativo em português ou inglês sobre o contexto da obra. 

Dessa forma, a peça funciona ao mesmo tempo como um objeto decorativo e como um material informativo.


Link:
Banksy`s Judge And Protester 3D Picture Papercraft - by Papermau - Download Now!


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Easy-To-Build Fictional Fighter Aircraft Paper Model
by Papertoys.Narod.Ru

On the website papertoys.narod.ru you can find a papercraft model of an aircraft, a kind of fictional jet

The author explains that the model is not based on any real airplane, but rather an original creation, designed to be simple to build. 

The page points out that the most challenging part is the cockpit and suggests that less experienced modelers may choose to draw the windows directly onto the fuselage instead of assembling it separately. 

The style of the model is very much in line with what is often seen in Russian homemade papercrafts: straight lines, few complex parts, and a clear focus on accessibility. 

The optional cockpit shows the author’s concern with making the model approachable for beginners or even children. 

Its appearance, as seen in the images, is straightforward yet still conveys the idea of a jet fighter, thanks to its aerodynamic lines and the inclusion of rear turbines

The website itself has been around for a long time. I remember visiting it as early as the early 2000s and building some of its models back then, when I was just starting with papercraft. 

What struck me at the time was precisely the ease of assembly, even without detailed instructions, which made it possible to experiment and learn in an intuitive way. 

Please note: The third image in this post is low-resolution and is for illustrative purposes only. Download the free high-resolution model from the official Papertoys.Narod.Ru website.

No site papertoys.narod.ru é possível encontrar um modelo de papercraft de uma aeronave, uma espécie de jato fictício. 

O autor informa que o modelo não é baseado em nenhuma aeronave real, mas sim uma criação original, pensada para ser simples de montar. 

A página destaca que a parte mais trabalhosa é a cabine e recomenda que modelistas menos experientes possam optar por desenhar os vidros diretamente na fuselagem, em vez de montá-la separadamente. 

O estilo do modelo segue o que se vê com frequência nos papercrafts caseiros de origem russa: linhas retas, poucas peças complexas e um foco claro na montagem acessível. 

O fato de a cabine ser opcional mostra a preocupação em tornar o modelo viável também para iniciantes ou mesmo para crianças. 

O visual, pelas imagens, é direto e funcional, mas ainda sugere um caça a jato, principalmente pelas linhas aerodinâmicas e pela presença de turbinas traseiras. 

O site em si já tem bastante tempo de atividade. Lembro de visitá-lo desde o começo dos anos 2000 e de ter montado alguns de seus modelos naquela época, quando estava começando no papercraft. 

Uma das coisas que me chamou a atenção foi justamente a simplicidade de montagem, mesmo sem instruções detalhadas, o que permitia experimentar e aprender de forma intuitiva. 

Atenção: a terceira imagem deste post está em baixa resolução e é apenas para fins ilustrativos. Baixe o modelo gratuíto em alta resolução no site oficial da Papertoys.Narod.Ru.


Link:
Easy.To.Build.Fictional.Fighter.Aircraft.Paper.Model.by.Papertoys.Narod.Ru


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Just To Remember - Important Changes Ahead For Canon Website

The Canon Creative Park website, well known among enthusiasts around the world, has always offered a vast and cherished collection of free papercrafts - including animal models, dioramas, architectural constructions, space-themed projects, decorative pieces, and children’s designs - available to anyone, regardless of the brand of printer used. 

Now, however, Canon has announced an update to its Terms of Use, effective from September 29, 2025. 

After scheduled maintenance between September 26 and 29, new requirements will apply: it will be necessary to install a specific application and use a Canon printer, as well as probably have a Canon ID account - which may restrict access to the models from October onwards for those who do not own this hardware and registration. 

This change represents a significant impact on the papercraft community. Many hobbyists use printers from other brands or rely on third-party services, and with this Canon hardware requirement, access to the collection may be seriously limited - undermining the democratization of the hobby. 

I fully understand that it must be costly for Canon to acquire these papercrafts from renowned designers - most of them Japanese - and make them available for free, in addition to paying for servers to host their vast library and hiring a team to keep the site running. 

Therefore, far from any criticism, I would like to express my deep gratitude to Canon for all the work carried out over the years, encouraging people around the world to discover and fall in love with papercraft. 

One idea I have is the following: while downloads remain accessible, at least until the end of September, modelers in papercraft forums and communities could organize themselves to download the models collaboratively - dividing them by categories. 

For example, one member downloads the architectural papercrafts, another the animals, another the space-themed ones, and so on. 

Once done, they could catalog them for personal use and ethical sharing within groups, with no commercial purposes. 

I would like to leave here my thanks and credits to the Paper Modelers and Zealot Models forums, as it was there that I learned about this change on the Canon Creative Park website.

O site Canon Creative Park, conhecido por entusiastas ao redor do mundo todo, sempre ofereceu uma vasta e apreciada coleção de papercrafts gratuitos - incluindo modelos de animais, dioramas, construções arquitetônicas, temas espaciais, opções decorativas e infantis - disponíveis a qualquer pessoa, independentemente da marca de impressora utilizada. 

 Agora, no entanto, a Canon anunciou uma atualização em seus Termos de Uso, com vigência a partir de 29 de setembro de 2025. 

Após uma manutenção programada entre 26 e 29 de setembro, haverá novas exigências: será necessário instalar um aplicativo específico e utilizar uma impressora Canon, além de provavelmente contar com uma conta Canon ID - o que poderá restringir o acesso aos modelos a partir de outubro para quem não possuir esse hardware e cadastro. 

Essa mudança representa um impacto significativo para a comunidade de papercraft. Muitos hobbistas utilizam impressoras de outras marcas ou se valem de serviços terceirizados e, com essa exigência de hardware Canon, o acesso ao acervo pode ser seriamente limitado - comprometendo a democratização do hobby. 

Entendo perfeitamente que deve ser bem custoso para Canon comprar esses papercrafts dos mais nenomados designers, a maioria japoneses, e disponibilizá-los gratuitamente, além de ter que pagar também servidores para hospedar toda sua vasta biblioteca, e ainda contratar uma equipe para manter o site em ordem. 

Por isso, longe de qualquer crítica, gostaria de expressar minha profunda gratidão à Canon por todo o trabalho realizado ao longo dos anos, impulsionando pessoas de todo o mundo a conhecerem e se apaixonarem pelo papercraft. 

 Uma idéia que tenho é a seguinte: enquanto os downloads permanecem acessíveis, pelo menos até o final de setembro, os modelistas em fóruns e comunidades de papercraft poderiam se organizar para baixar os modelos de forma colaborativa - dividindo por categorias. 

Por exemplo, um membro baixa os papercrafts de arquitetura, outro os de animais, outro de temas espaciais, e assim por diante). 

Feito isso, poderiam catalogá-los para uso pessoal e compartilhamento ético dentro dos grupos, sem fins comerciais. 

Quero deixar aqui meus agradecimentos e os créditos aos fóruns Paper Modelers e Zealot Models, pois foi neles que fiquei sabendo dessa mudança no site da Canon Creative Park.


Link:
Canon.Creative.Park.Papercraft.Collection.Official.Website.Main.Page