Thursday, November 21, 2024

Four Papercrafts Of Japanese Manned And Autonomous Research Submarines - by Jamstec

I published on the blog back in 2019 these research submarine papercrafts offered by JAMSTEC's website. Although the website remains active, the links to the papercrafts are no longer available. 

I then tried accessing them via the Wayback Machine, and fortunately, I succeeded. I took the liberty of republishing them with corrected links, hoping they will be useful to someone. 

The Japan Agency for Marine-Earth Science and Technology (JAMSTEC) is a Japanese agency dedicated to scientific research in oceanography, atmospheric sciences, and geosciences. 

Its mission is to understand Earth's natural processes, such as climate change, ocean dynamics, and geological activities, through studies and technological innovations.

The agency conducts scientific expeditions, operates laboratories, and uses various advanced equipment, including submarines and research vessels. 

Below are some details about each of these submarines: 

The Shinkai 6500 (01) is a manned research submersible that can dive to depths of up to 6,500 meters, making it the deepest manned research submersible in the world. 

It investigates the ocean floor's topography and geology, as well as deep-sea creatures, to uncover Earth's mysteries, such as the origins of life and the mechanisms behind earthquakes. 

Shinkai 2000 (02): This was Japan's first large-scale manned exploration submersible. With its excellent diving capability and agile maneuverability, it conducted research and observation at depths of up to 2,000 meters. 

The technology and experience gained from the Shinkai 2000 contributed to the development of many subsequent deep-sea research instruments, including the Shinkai 6500. 

The Shinkai 2000 completed its operations in November 2002 after successfully conducting 1,411 dives. 

The Hyper Dolphin (03) is an unmanned exploration vehicle built in Canada in 1999, capable of diving to depths of 3,000 meters. 

Equipped with a highly sensitive, high-definition camera for deep-sea photography and visual inspection, it also features two robotic arms (manipulators) capable of collecting samples from the ocean floor. 

Urashima (04) is an autonomous deep-sea exploration robot that JAMSTEC continues to develop. It can navigate independently using pre-set scenarios in its onboard computer, collecting various data automatically. 

On February 28, 2005, Urashima set a world record for continuous cruising distance, reaching 317 km.

Eu publiquei aqui no blog em 2019 estes papercrafts de submarinos de pesquisa oferecidos pelo site da Jamstec e, embora o website continue ativo, os links para os papercrafts não existem mais. Tentei então acessá-los via Wayback Machine e para nossa sorte, consegui. 

Tomei então a liberdade de republicá-los com os links corrigidos e espero que sejam úteis para alguém. A JAMSTEC (Japan Agency for Marine-Earth Science and Technology) é uma agência japonesa dedicada à pesquisa científica em oceanografia, ciências atmosféricas e geociências. 

Seu objetivo é entender os processos naturais da Terra, como mudanças climáticas, dinâmica dos oceanos e atividades geológicas, por meio de estudos e inovações tecnológicas. 

A agência realiza expedições científicas, opera laboratórios e utiliza diversos tipos de equipamentos avançados, incluindo submarinos e navios de pesquisa. 

Abaixo deixo algumas informações sobre cada um desses submarinos: 

O Shinkai 6500 (01) é um submersível de pesquisa para três pessoas que pode mergulhar a uma profundidade de até 6.500 metros. É o submersível de pesquisa tripulado mais profundo do mundo. 

O Shinkai 6500 investiga a topografia e a geologia do fundo do oceano, bem como as criaturas que vivem nas profundezas do mar para desvendar os mistérios da terra, como o segredo do nascimento da vida e o mecanismo dos terremotos. 

O Shinkai 2000 (02) é o primeiro navio de exploração submersível tripulado em grande escala do Japão. Sua excelente capacidade de mergulho e ágil manobrabilidade permitem realizar trabalhos de pesquisa e observação em todas as profundidades de até 2.000 metros. 

A tecnologia e a experiência adquiridas através do Shinkai 2000 foram utilizadas no desenvolvimento subsequente de muitos instrumentos de pesquisa de águas profundas, incluindo o Shinkai 6500. 

Em novembro de 2002, o "Shinkai 2000" encerrou as operações após completar com sucesso 1.411 mergulhos. 

O Hyper Dolphin (03) é um veículo de exploração não tripulado fabricado no Canadá em 1999 que pode mergulhar até 3.000 metros. 

Equipado com uma câmera de altíssima sensibilidade e alta definição que permite fotografia em alto mar e inspeção visual, também é equipado com dois manipuladores (braços robóticos) que podem coletar amostras do fundo do oceano. 

A sonda de cruzeiro em alto mar Urashima (04) é um robô autônomo de exploração em alto mar que a JAMSTEC continua a desenvolver. 

A Urashima pode navegar enquanto calcula sua própria posição de acordo com cenários predefinidos em seu computador embutido e pode coletar vários dados automaticamente.

Em 28 de fevereiro de 2005, alcançou um recorde mundial de distância de cruzeiro contínuo de 317 km.


01 -
Shinkai.6500.Japanese.Research.Submarine.Paper.Model.by.Jamstec





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Wednesday, November 20, 2024

Osteria - A French Vintage Paper Model - by Illustrated Famlie Journal
Preserved And Shared by Liisa

Osteria is a construction used as a guesthouse or restaurant, a place of meeting and quick stay, to spend the night and recover your energy before you travel. 

There are variations of osteria to the present day and even in Pompeii, the ancient city swallowed up and therefore preserved by the ashes of Vesuvius, examples of osterias are well preserved. 

This paper model was probably originally published between the late 19th and early 20th centuries by the french weekly Illustrated Famlie Journal and has been preserved and is now kindly shared by collector Liisa, who defines herself as a Craft Lover.

Osteria é uma construção usada como hospedaria ou restaurante, um lugar de reunião e de permanência rápida, para se passar a noite e recuperar as energias antes de seguir viagem. 

Existem variações de osterias até os dias de hoje e até mesmo em Pompéia, a antiga cidade engolida e por isso preservada pelas cinzas do Vesúvio, encontram-se bem preservados exemplos de osterias. 

Este modelo de papel provavelmente foi publicado originalmente entre o fim do século XIX e início do século XX pelo semanário francês Illustrated Famlie Journal e foi preservado e agora é gentilmente compartilhado pela colecionadora Liisa, que se define como uma Apaixonada por Artesanato.


Link:
Osteria.A.French.Vintage.Paper.Model.by.Pellerin.Publisher.Preserved.And.Shared.by.Liisa


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Monday, November 18, 2024

Big Thunder Mountain Railroad - Engine No. 4 Locomotive Papercraft
by Robert Nava - via Disney Experience

Created in 2006 by the American designer and modeler Robert Nava from the Disney Experience website and consisting of 402 pieces divided across nine printed sheets, this papercraft of the Engine No. 4 Locomotive is based on one of the trains featured in Big Thunder Mountain Railroad, one of Disney's most iconic roller coasters, present in various parks around the world. 

The first version of Big Thunder Mountain Railroad was inaugurated in 1979 at Disneyland Park in California. 

Inspired by Wild West landscapes, the attraction simulates a runaway ride through an abandoned mine. 

Other versions followed: in 1980, it was introduced at Magic Kingdom in Orlando; in 1987, Big Thunder Mountain arrived at Tokyo Disneyland in Japan; and in 1992, a more elaborate version opened at Disneyland Paris. 

The Engine No. 4 is one of several trains used in the attraction, designed to appear rustic and true to late 19th-century locomotives from the Gold Rush era. It stands out as one of the attraction’s key visual and functional highlights. 

The train is decorated with rusty and worn details to reflect the atmosphere of an abandoned mine. It remains faithful to the style of steam locomotives used in mountainous regions during the American Wild West. 

The wagons connected to the train are not for cargo but for visitors, with seats designed like mine carts, enhancing the adventurous theme. 

The concept behind the runaway train is that it is "cursed" or influenced by a mysterious phenomenon in the mine, making the journey unpredictable and exciting. 

The train moves quickly along tracks that simulate drops, sharp turns, and steep climbs, creating a sense of controlled danger. 

The Engine No. 4 is part of a fleet of four or five trains operating in the attraction. Although visually "antique," it uses modern traction and safety systems to ensure a secure experience.

Criado em 2006 pelo designer e modelista americano Robert Nava, do sit eDisney Experience e composta de 402 peças divididas em nove folhas impressas, este papercraft da Locomotiva Engine No. 4 é baseada em uma das locomotivas que fazem parte da Big Thunder Mountain Railroad, uma das montanhas-russas mais icônicas da Disney, presente em diversos parques ao redor do mundo. 

A primeira versão da Big Thunder Mountain Railroad foi inaugurada em 1979 no Disneyland Park, na Califórnia. 

Inspirada em paisagens do Velho Oeste, a atração simula uma corrida descontrolada em uma mina abandonada. 

Depois vieram outras versões: em 1980 foi inaugurada a versão no Magic Kingdom, em Orlando; em 1987 a Big Thunder Mountain chegou ao Tokyo Disneyland, no Japão e em 1992 uma versão mais elaborada foi aberta no Disneyland Paris. 

A Locomotiva Engine No. 4 é um dos vários trens usados na atração, projetado para parecer rústico e fiel às locomotivas do final do século XIX, à era da corrida do ouro e é um dos destaques visuais e funcionais da atração. 

Ela é decorada com detalhes enferrujados e desgastados para refletir o clima de uma mina abandonada. Ele é fiel ao estilo das locomotivas a vapor utilizadas em regiões montanhosas durante o Velho Oeste americano. 

Os vagões conectados a locomotiva não são para carga, mas para os visitantes, com assentos em forma de carrinhos de mina, adicionando ao clima aventureiro. 

A ideia por trás da locomotiva descontrolada é que ela está possuída por uma "maldição" ou fenômeno misterioso da mina, tornando a viagem imprevisível e emocionante. 

Ela se move rapidamente por trilhos que simulam quedas, curvas fechadas e subidas íngremes, criando a sensação de perigo controlado. 

A Engine No. 4 faz parte de uma frota de quatro ou cinco trens que operam na atração e, apesar de ser visualmente "antigo", utiliza sistemas modernos de tração e segurança para proporcionar uma experiência segura.


Link:
Big.Thunder.Mountain.Railroad.Engine.No.4.Locomotive.Papercraft.by.Robert.Nava.via.Disney.Experience


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