Thursday, June 8, 2017

Garage Diorama Paper Model - by Scale Model`s Stephan Schmatz

I am pleased to present the work of a new modeling friend here on the blog: Stephan Schmatz. Stephan's models are specially made to be used as photo dioramas. I asked him to write some lines about him and his work and he kindly sent me the text below. 

"My name is Stephan and I am from Austria (Europe). Of course I had modelcars when I was a child. I started collecting with about 6 years, with 10 years I switched to H0 scale and with 25 years I discovered photography as my hobby. After the birth of my son, about 4 years ago, I didn't have much time for photography anymore. When I played with my son and his modelcars I discovered that it would be nice to combine these hobbies and started with photographing scale models. 

This was just 3 months ago. I am always trying to give my photos a special touch, so I began downloading and building paper dioramas and paper houses (mainly from Papermau). First I printed them as they were, then one day I started to change some things and now I am developing paper dioramas completely "from scratch"

I use various photoshop patterns for walls and floors. For the doors and the windows I am taking photographs of real doors and windows, and in the end I am putting everything together in photoshop. I think that should be enough." 

  Best regards,

Stephan

Eu tenho o prazer de apresentar o trabalho de um novo amigo modelista aqui no blog: Stephan Schmatz. Os modelos de Stephan são feitos especialmente para serem usados como dioramas para fotos. Eu pedi que ele escrevesse algumas linhas sobre ele e seu trabalho e Stephan gentilmente enviou-me o texto abaixo.

"Meu nome é Stephan e eu sou da Áustria (Europa). Claro que eu tinha modelos em escala quando eu era criança. Comecei a colecionar com cerca de 6 anos, com 10 anos mudei para a escala H0 e com 25 anos descobri a fotografia como meu hobby. Após o nascimento do meu filho, há cerca de 4 anos,não tinha mais tempo para fotografia. Quando brincava com meu filho e seus modelos, descobri que seria legal combinar esses passatempos e comecei a fotografar os modelos

Isso foi há apenas 3 meses atrás.Eu sempre tento dar um toque especial às minhas fotos, então comecei a baixar e montar dioramas de papel e casas de papel (principalmente do Papermau). Primeiro eu os imprima como estavam, então um dia eu comecei a mudar algumas coisas e agora estou desenvolvendo dioramas de papel "a partir do zero".

Eu uso vários padrões de Photoshop para paredes e pisos. Para as portas e as janelas, estou tirando fotos de portas e janelas reais, e no final insiro tudo em Photoshop. Eu acho que já falei o bastante." 

Saudações, 

Stephan


Link: Garage.Diorama.Paper.Model.by.Scale.Model`s.Stephan.Schmatz


More Paper Models in 1/64 Scale related posts:

Bloodhound SSC British Supersonic Land Vehicle Paper Model - by Dave`s Cards Creations

Speed Queen Gas Station Paper Model - by Papermau - Download Now!

Volkswagen Dealership Paper Model - by Paper House 1/64 - Concessionária Da Volks

Two-Lane Blacktop - 1955`s Chevy Bel Air Paper Model - by Dave Weinfield




1 comment:

  1. Great to see someone else doing the same! His story sounds very similar.

    I'm going to download this one to build it some time later...

    ReplyDelete